vv Emst 2 pakt in matige wedstrijd toch volle winst tegen V en L 2

29 oktober 2017 10:00

Erwin Heijmeriks

Opstelling

Dat het inmiddels herfst is weten we. Vannacht een echte herfststorm en vanmorgen regenbuien, wind en zon.
Voorafgaan aan de wedstrijd bleek onze spits Raychel Cijntje geveld te zijn door de griep en kon niet voetballen. Gelukkig was good-old Gerwin Tellegen bereid gevonden om onze aanval te versterken.

Om 10:00 uur mocht vv Emst 2 aftrappen tegen V en L 2 waar Emsternaar Gert Wagenvoort de trainer is.
Wanneer vv Emst 2 zich bij de boventste plekken wil melden dan moest er vandaag gewonnen worden.
vv Emst 2 begon matig aan de wedstrijd en V en L 2 was de voetballende ploeg. Alle 2 ballen waren voor V en L en vv Emst 2 kwam steeds een stap te laat.  De eerste 20 minuten was het hotse knotsen voetbal en waren de beste kansen voor V en L 2.

In de 24e minuur wat het dan ook raak. Een mescherpe cornerbal voor V en L werd goed bij de 2e paal geschoten en kon daar makkelijk zonder gehinderd te worden door een V en L 2 speler worden binnengekopt.

VV Emst 2 probeerde het wel maar het mooie combinatievoetbal van vorige week was er op dit moment niet. Dan maar hard werkend op zoek naar de gelijkmaker. V en L daar in tegen zocht naar de 0-2. In de 38e minuut werd er na een mooie voorzet van Gerben van Huffelen gescoord door Rik Kloezeman, de 1-1 waardoor Emst tegen de verhoudingen in op gelijke hoogte kwam. Dit was tevens de ruststand.

In de rust liet trainer Erol Berdo weten niet tevreden te zijn over het vertoonde spel en dat het de 2e helft anders moest.

Na de rust kwam vv Emst 2 beter uit de startblokken en kreeg al snel een vrije trap in de 16 meter van V en L 2. Een aanval van Emst 2 werd onderschept door V en L 2 en een van de verdedigers speelde de bal terug op de keeper die de bal pakte. De goed leidende scheidsrechter Erwin Heijmeriks kon niet anders dan een vrije trap in de 16 meter te geven. V en L liet blijken hier geheel anders over te denken maar de gegeven vrije trap zou toch genomen moeten worden. Gerwin Tellegen achter de bal en die tikte de vrije trap iets op zij waardoor Gerben van Huffelen snoeihard uithaalde en de 2-1 binnenknalde.

Na dit doelpunt ging het spel alle kanten op. Zo kwamen er kansen voor Emst maar zeker ook voor V en L. Het voetbal bleef matig en V en L bleef de bovenliggende partij. Alleen verdedigde Emst 2 goed en pakte keeper Stan Blokvoort veel ballen.  Ook waren er kleine kansjes voor Emst 2.
In de 60e minuut kwam de bal bij de ingevallen Michael Pannekoek en die had moeite met het aannemen van deze moeilijke bal. Toch lukte hem dat en na snel handelen schoot hij op het doel van V en L 2. De bal leek hoog over te gaan maar tot ieders verbazing zakte de bal erg snel en verdween achter de doelman van V en L 2. De 3-1 stond op het scorebord. Eigenlijk een tussenstand nog steeds tegen de verhoudingen in.

Het laatste half uur stond in het teken om ervoor te zorgen dat V en L niet meer aan het scoren toe zou komen. Het middenveld van Emst 2 moest veel werk verrichten en de achterhoede roeide de ballen naar voren. Het voetbal was al matig en dat bleef het eigenlijk. V en L 2 ging op zoek naar de aanslutingstreffer en dat gaf meer ruimte achter hun verdediging. Hierdoor kwamen er kansjes voor Emst 2 om de wedstrijd op slot te gooien.

In de 76e minuut kwam de spanning helemaal terug in de wedstrijd want V en L 2 scoorde fraai de 3-2. Het werd weer spannend en het matige voetbal ook wat feller. Toch had scheidsrechter Erwin Heijmeriks alles goed onder controle.
Het bleef billenknijpen voor Emst 2 en V en L 2 speelde alles op alles om gelijk te kunnen gaan maken. De kansen kwamen er wel maar werden niet achter de goed keepende doelman Stan Blokvoort geschoten.

Na 92 minuten vond de scheidsrechter het welletjes en mocht Emst 2 in de handen knijpen dat in deze erg matige wedstrijden toch de 3 punten over de streep getrokken werden. Iets wat met hard werken door iedereen gepresteerd was.

Nu een weekje vrij en dan kunnen we ons op 12 november gaan opmaken voor de derby uit bij sv WIssel 2.