Victoria Boys 2 net iets te sterk voor vv Emst 2

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Verslag vv Emst:
Kunnen de mannen van Emst 2 vandaag de goede lijn van de afgelopen weken doorzetten?
Op deze heerlijke zonninge herfstdag reisde Emst 2 met 13 spelers af naar Apedoorn om daar tegen Victoria B 2 aan te treden.

De wedstrijd begon om 11:30 uur en opmerkelijk was dat de scheidsrechter van deze wedstrijd dhr Steinhauser was.
Normaliter vlagt hij wedstrijden in het betaalde voetbal en pak af en toe ook zijn wedstrijden als scheidsrechter mee, zo ook vandaag,

Victoria Boys bleek over een goede ploeg te beschikken, Emst 2 werd dan ook de 2e helft veelal naar achter gedrukt, Toch bleef Emst 2 voetballen en hopen op een counter om zo te scoren. In de eerste helft gebeurde dit ook een aantal keren goed maar nog zonder resultaat. Ook Victioria Boys kreeg menig kans maar de Emster verdediging stond goed en Stan keepte wederom goed.
Vlak voor de rust komt Emst 2 op voorsprong na een fantastisch doelpunt van Gerben van Huffelen. Niemand twijfelde aan de geldigheid van dit doelpunt maar toch stak de grensrechter van Victoria Boys de vlag in de lucht en de scheidsrechter nam deze over. Het doelpunt werd afgekeurd.

Een 0-0 ruststand kwam op het scorebord.

Na de rust eigelijk eenzelfden wedstrijd als de eerste helft en het kon maar zo eens zijn dat de ploeg die als eerste wist te scoren de winnaar zou gaan worden. De beide teams gaven elkaar geen meter en de kansen die er kwamen werden niet benut. Af en toe goed verzorgd voetbal maakte deze wedstrijd ook voor het publiek leuk om naar te kijken.

In de 83 minuut werd de bal door Victoria Boys dooe het midden van de Emster verdediging gespeeld en de spits van Victoria Boys kwam vrij voor de keeper en schoot de 1-0 binnen. Emster grensrechter Herwin Rozendal vlagde nog wel maar de scheidsrechter nam dit vlagsignaal niet over. Opmerkelijk dat hij dit de eerste helf wel aan de kant van Victoria Boys had gedaan.

Het resterende deel ging Emst 2 1 op 1 alles of niets voetballen en dit leide nog tot goede scoringskansen op de gelijkmaker.
Helaas viel deze niet en won de gelukkigste van vandaag, Victoria Boys deze wedstrijden.
Jammer maar met opgeheven hoofd terug naar Emst.

Volgende week even geen competitie maar een bekerwedstrijd. Emst 2 mag thuis in de 2e ronde van de KNVB-beker thuis aantreden tegen het altijd sterk spelende sv Vaassen 2.