vv Emst 2 weet in leuk duel net geen punt te pakken thuis tegen Heerde 2

1 oktober 2017 9:30

Gerjan Rodijk

Verslag:
Vorig seizoen zat Emst 2 nog in de reserve 4e klasse waar het mocht opnemen tegen Heerde 3.
Dit seizoen in een reserve 4e klasse weer vertrouwd mogen spelen tegen Heerde 2.
Vele jaren waren dit erg leuke wedstrijden waar op het scherpst van de snede gespeeld werd.

Vandaag 15 spelers op het digitale wedstrijdformulier.
Joey en Dwigth deden met Emst 3 mee.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Gerjan Rodijk voor het begin van de wedstrijd op een heerlijke voetbalzondagmorgen.
Heerde 2 starte scherp aan de wedstrijd en combineerde er lustig op los. Emst 2 had het hier moeilijk mee maar probeerde het op te pakken door vroeg druk te zetten. De eerste minuten van de wedstrijd beloofde veel leuks.
Na 12 minuten veranderde de brilstand op het scorebord, Heerde 2 was de eerste die wist te scoren, 0-1.
Emst 2 probeerde de wedstrijd weer op te pakken maar Heerde 2 had haar zaakjes goed op orde.
Dat dit zo was bleek in de 20e minuut. Een mooi uitgespeelde aanval van Heerde zorgde ervoor dat Emst 2 keeper Stan Blokvoort de bal voor de 2e keer uit het net mocht halen.

Naar het wedstrijd beeld kijkende een terechte tussenstand. Uiteindelijk was dit ook de ruststand.

In de rust wijze woorden van trainer Erol Berdo en iedereen moest keihard aan de bak om nog iets van deze wedstrijd te gaan maken.

Emst 2 starte de 2e heflt goed en scherp en Heerde 2 leek wat vermoeid te worden. Hun spel werd onrustiger en er kwamen kansen voor Emst 2,
Mooie combinaties en geconcentreed spel aan de kant van Emst 2 moest toch wat moois op gaan leveren?

Toch was het anders want in de 50e minuut kreeg Heerde 2 een strafschop van scheidsrechter Gerjan Rodijk.
De strafschop werd genomen door Heerde 2 en de goedkeepende Stan Blokvoort stopte de strafschop. Heerde 2 en Emst 2 wilden verder spelen maar scheidsrechter Gerjan Rodijk had tijdens het nemen van de strafschop gezien dat Stan te vroeg bewogen zou hebben.  De strafschop moest over.
Bij de 2e poging werd deze feilloos binnegeschoten, 0-3.

De wedstrijd leek gespeeld. Toch dacht Emst 2 daar anders over. Ze bleven het goede spel voortzetten en Heerde 2 had hier veel moeite mee.
Het goede spel van hun eerste helft was helemaal weg. Na 70 minuten voetballen kwam Emst 2 terug in de wedstrijd door een wonderschoon doelpunt van spits Raychel Cijntjen. Emst 2 bleef aandringen en Heerde 2 had moeite met deze druk vooruit.

In de 70e minuut kwam Sven Jansen op langs de zijkant van het veld. Hij kon naar het doel van Heerde snijden maar werd met een zware tackel naar de grond gewerkt. Tijdens het vallen ving Sven zich met zijn linkerarm op, Kermend van de pijn leek dit niet goed gegaan te zijn en Sven moest gedwongen naar de kant om vervolgens naar het ziekenhuis te gaan. Later bleek dat hij zijn arm gebroken had en zes tot tien weken langs de kant zal staan.

De wedstrijd ging verder en in de 80e minuut maakte Wesley Pannekoek het 2e doelpunt voor Emst 2, 2-3. De spanning was terug in de wedstrijd en kon Emst 2 in de laatste 10 minuten het onmogelijke waarmaken? Gezien het veldspel zou dit wel terecht zijn.
Kansen kwamen er nog wel maar doelpunten niet meer. De 2-3 die na 90 minuten op het scorebord stond bleek de eindstand te zijn.

Net niet genoeg vandaag maar wel iets om volgende week thuis tegen Alexandria 2 op verder te borduren voor de mannen van trainer Erol Berdo.