vv Emst 2 wint eerste competitieduel reserve 4e klasse uit bij TKA 2 door 3 prachtige doelpunten van Rik Kloezeman

TKA 2 (zon)

Mannen, 2, 4e klasse 10

24 september 2017 11:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Verslag:
Vandaag de eerste competitiewedstrijd voor Emst 2 op het programma.
De mannen van trainer Erol Berdo beginnen direct met een lastige uitwedstrijd bij TKA 2.

Met 16 spelers werd er afgereisd naar Apeldoorn.

Om  11:30 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.
Al snel werd duidelijk dat vv Emst 2 de betere ploeg op het veld was. De bal werd goed in de ploeg gehouden en er werd op balbezit gespeeld.
TKA 2 kon hier weinig tot niets tegenover stellen en probeerde met fysiek voetbal Emst 2 uit haar spel te halen.
Gelukkig bleef Emst 2 rustig en bleef voetballen.
Er kwamen kansen maar in deze eerste wedstrijd van het seizoen stond het vizier van onze spitsen nog niet echt goed.

In de 30e minuut kwam de eerste aanval van TKA 2 je geloofd het niet maar die bal eindigde achter onze keeper Stan Blokvoort, Een mooi afstandschot en TKA 2 kreeg hoop.

Gelukkig bleef Emst 2 koel en werd het goede spel voortgezet. De kansen bleven maar het duurde tot de 42e minuut tot dat Rik Kloezeman de gelijkmaker wist te scoren. Detail was dat RIk net koud 1 minuut in het veld stond nadat hij voor Wim Buitenhuis gewisseld was.

Met de 1-1 gingen we rusten.

Na de rust hetzelfde beeld een beter Emst en een fysiek spelend TKA die toch kansen zagen om hun 2e doelpunt te maken. Emst 2 ging door met waar het de eerste helft mee bezig was.  Kans op kans kwam er voor Emst 2 maar het duurde tot in de 57e minuut toen wederom RIk Kloezeman Emst 2 op voorsprong bracht, 1-2. Een verdiende voorsprong die nu snel uitgebreid moest worden zodat de wedstrijd gespeeld was.

Keeper Stan Blokvoort werd af en toe op de proef gesteld en de verdediging van Emst 2 stond goed. TKA 2 kreeg geen echte kans.

In de 71e minuut leek de wedstrijd gespeeld want het was wederom Rik Kloezeman die voor Emst 2 scoorde, 1-3. Een mooie hattrick voor deze jonge speler die vorig seizoen nog in de JO19-1 jeugd speelde.

De wedstrijd leek gespeeld. Emst 2 kreeg ook in het laatste deel van deze wedstrijd kans op kans en zelf werd er een aantal keren alleen op de TKA keeper afgegaan. Dat er de komende weken op het afronden getraind moet gaan worden was duidelijk want al die kansen werden niet benut.

10 minuten voor tijd kwam de spanning helemaal terug in de wedstrijd want TKA scoorde de 2-3 na een fout in de Emster verdediging.
In het restant van de wedstrijd werd de sfeer minder en probeerde TKA alles uit de kast te halen om tot een gelijkmaker te komen. Ook de scheidsrechter deed hier rustig aan mee want hij trok maar liefst 10 minuten blessuretijd bij. Opmerkelijk want er waren weinig tot geen blessures geweest. Elke keer als hij wilde affluiten en TKA ging in de aanval liet hij toch weer doorspelen.

Gelukkig speelde Emst 2 de wedstrijd zakelijk uit en konden de 3 terechte punten mee naar Emst genomen worden.
Een mooi resultaat bij deze altijd lastige tegenstander.

Volgende week kijken waar we staan want dan mogen we thuis aantreden tegen altijd sterk spelende Heerde 2