Trainer Erol Berdo maakt op door de weekse avond debuut bij vv Emst 2 met gelijkspel in oefenwedstrijd tegen reserve 3e klasser WWNA 2

WWNA 2

29 augustus 2017 20:00

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Verslag:
Vanavond, dinsdag 29 augustus, de eerste oefenwedstrijd voor vv Emst 2 en wel uit tegen reserve 3e klasser WWNA 2 die dit jaar onder leiding staan van Epenaar William Hulshof.
Het was een warme dag geweest en iedereen was nog maar net bijgekomen van het zware Emsterfeest weekend. Een mooi moment om het luie zweet er uit te gaan voetballen.

Met 15 spelers gingen we op pad naar Wenum Wiesel om daar om 19:30 uur af te trappen.

Voor de nieuwe vv Emst 2 trainer Erol Berdo was het vandaag een mooie mogelijkheid om na een aantal weken trainen de spelers aan het echte werk te zien.

Het gras was wat aan de lange kant en om 19:30 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Waar vv Emst 2 dacht dat WWNA 2 druk vooruit zou zetten bleef dat uit en kon vv Emst 2 haar eigen spel gaan spelen. Dat ging de mannen van Erol Berdo goed af en het vertoonde spel was goed en leuk om naar te kijken. Een aantal gevaarlijke aanvallen kwamen bij het doel van WWNA 2 maar er werd niet gescoord. WWNA 2 kwam er wel uit maar werd niet echt gevaarlijk. De verdediging van Emst 2 stond goed.

In de 14e minuut kwam vv Emst 2 op een 0-1 voorsprong waar een erg mooie aanval aan vooraf ging. Over een aantal schijven kwam de bal voor de voeten van rechtsback Michel van Huffelen die met een mooi afstandschot de 0-1 knap binnenschoot.

Tussendoor een aantal kleine drinkpauzes want het was erg warm voor de spelers.

Na dit doelpunt hield vv Emst 2 overwicht en was gewoon de betere. WWNA 2 probeerde wel te voetballen maar kwam niet vaak tot de 16 van de vv Emst. vv Emst 2 bleef kansen houden en moest de voorsprong eigelijk verder uit te breiden.

Dit gebeurde niet en zo werd met een 0-1 voorsprong de rust gehaald.

In de rust 2 wissels en na deze korte onderbreking begonnen we snel aan de 2e helft.

De opdracht was het goede spel voort te zetten en zoeken naar de 0-2.
De bal rolde nog maar net of het begon enorm te regenen. Best wel even lekker want het was nog steeds erg warm. Door deze regen werd het ook nog eens benauwd dus zwaar om te voetballen.

Het leek wel of die regenbui ook de kanteling in de wedstrijd was want waar vv Emst 2 in de eerste helft de betere partij was was het nu WWNA 2 die het overwicht had. Zij waren 1 op 1 gaan spelen en hadden een erg bewegelijke spits in het veld gebracht.

Bij vv Emst 2 leek de eerste helft te veel energie gekost te hebben en ze liepen daardoor veel achteruit te voetballen. Een aantal knappe reddingen van Stan Blokvoort zorgde er voor dat de 0-1 op het scorebord bleef. Emst 2 kreeg wel kansen maar in deze tweede helft bleek wel dat WWNA 2 over en goede ploeg beschikte.

Na veel kansen voor WWNA 2 en een enkele voor vv Emst 2 werd er in de 85e een overtreding door vv Emst 2 gemaakt buiten de 16 meter. Helaas zag de scheidsrechter dit anders en gaf een strafschop voor WWNA 2. Deze werd netjes binnengeschoten, 1-1.

In de slotfase gingen beide teams nog voor de overwinning en daardoor werd het aan beide kanten nog even spannend. Leuk voor het publiek om naar te kijken.

Na iets meer dan 90 minuten floot de scheidsrechter af en stond er een terechte 1-1 op het scorebord. Een nuttige oefenpot tegen een leuk spelend WWNA 2 van Epenaar William Hulshof.

Na afloop van deze oefenwedstrijd werd direct afgesproken om ook in de winterstop nog tegen elkaar te gaan oefenen.