vv Emst 1 start oefencampagne met gelijkspel op eigen Univé Hanendârptoernooi tegen V en L 1

V en L 1 (zon)

15 augustus 2017 19:00

Jaap van Zuuk

Opstelling Emst 1 (zon)

Verslag vv Emst:

Dinsdag 15 augustus was het weer zover. De oranje hemden onder leiding van coach Harrie de Graaf en assistent trainer Jan Huiskamp mochten de wei weer in. Ook nieuw in de begeleiding zijn verzorger Gerard van Brummen uit Vaassen en Martijn Strunk (leider). Het was vandaag ook het debuut van Dennis Evers. Die hiervoor speelde voor EZC'84 en Albatross uit Ugchelen. We misten vandaag onder andere Mark van den Esschert, Dennis Kloezeman, Jeroen van Essen en Bram Nuninga (blessure). Harrie heeft vijftien spelers voor deze wedstrijd geselecteerd voor deze eerste Hanendarp wedstrijd en iedereen had er weer zin in.

De eerste 20 minuten kwamen we moeilijk aan de bal en zette V&L hoog druk. Hier had Emst moeite mee, maar Emst gaf geen kansen weg tegen het zeer offensief spelende V&L. Na een kwart wedstrijd kreeg Emst meer grip op de wedstrijd en zo was nieuwkomer Dennis Evers dichtbij de 1-0, maar hij schoot naast. Ook Wim Buitenhuis, Bart Dijkkamp en Lorenzo van Gortel wisten het net niet te vinden na een paar prima aanvallen. Helaas moest Desmond Dijkgraaf na een klein half uur geblesseerd het veld verlaten. Nu blijkt dat hij een middenvoetsbeentje gebroken heeft. Het herstel vergt 6 tot 8 weken. Erg zuur, want hij was goed en scherp aan de voorbereiding begonnen. Wim Buitenhuis was zijn vervanger. Ook Raymond de Gunst viel in positieve zin op en startte direct in de basis. Conclusie eerste helft: V&L had het betere veldspel en Emst had defensief de zaken goed op orde, maar het vizier stond voorin nog niet scherp.

In de tweede helft voerde coach Harrie de Graaf geen wissels door. Harrie gaf aan, dat we in de passing zorgvuldiger moesten zijn en niet te gehaast moesten spelen. Het spel beter overzien en elkaar coachen. Dit werd goed opgepakt in de tweede helft. Helaas moest Dennis Evers na drie minuten het veld ook geblesseerd verlaten, nadat hij verkeerd op de grond terecht kwam na een duel. Joey Tiemens was zijn vervanger. Joey kwam in de punt van de aanval te spelen. Emst kwam er niet goed door, creëerde wat kansen, maar sprong hier slordig mee om. V&L legde in de tweede helft geen enkele uitgespeelde aanval op de mat, maar was via de snelle vleugelspelers wel vaak dreigend. Maar zoals eerder vermeld, defensief stond het bij Emst goed. Wouter van Amersfoort als laatste man met daarvoor een vier-mans verdedigingsblok met vlnr Rick van Mourik, Alex van den Esschert, Martin Langevoort en Bart Dijkkamp. Ook Rick van Mourik en Koen Penninx vielen uit. Hiervoor kwamen RJ Goedhart en Michel van Huffelen (trainde met het 2e elftal mee, maar werd uit nood opgehaald). Michel bedankt voor het meespelen. Michel van Huffelen komt over van de A1 en viel in de laatste 20 minuten goed in. Kansen afmaken zat er vandaag niet in voor VV Emst 1. Zelfs niet voor open doel toen Wim Buitenhuis de bal over het lege doel schoot. Zo had Emst de wedstrijd toch nog winnend kunnen afsluiten. Uit deze wedstrijd genoeg aanknopingspunten en leermomenten waar we weer mee verder kunnen.

Omdat de wedstrijd in een 0-0 gelijkspel eindigde, moesten strafschoppen de beslissing brengen. Dit als er zaterdag op gelijke aantal punten geëindigd wordt tussen twee ploegen. V&L wist de strafschoppen beter te nemen: 4-2.

Zaterdag 19 augustus a.s. speelt Emst wederom op het hoofdveld een wedstrijd en nu tegen SEH 1 uit Heerde. SEH wist met 2-1 te winnen van EZC'84. Zo voert SEH glansrijk de stand aan met 5 punten, gevolgd door EZC'84, V&L en Emst met elk 1 punt.

Foto's:
Klik hier of op onderstaande foto voor de foto's van Dag 1