vv Emst 2 bereikt onder leiding van trainer Erol Berdo 2e ronde van de KNVB-beker

SV Vaassen 3

Mannen, 2, Groep 1 80

17 september 2017 10:00

Erwin Heijmeriks

Opstelling

Nadat vv Emst 2 de afgelopen met 5-0 van Batavia 2 won had sv Vaassen 3 dat met 3-0 gedaan.
Bij een overwinning of een gelijkspel vandaag thuis tegen Vaassen3 waren de mannen van trainer Erol Berdo verzekerd van de 2e ronde van de KNVB-beker.

Om 08:45 uur verzamelden de spelers zich op ons sportpark 't Hanendarp. Ook de langgeblesseerde Bas Tiemens zat weer bij de wedstrijdselectie.
Het veld was nat van de mist, de zon scheen dus niets stond deze mooie derby in de weg om te beginen.

Om 10:00 uur floot KNVB-scheidsrechter Erwin Heijmeriks voor het begin van deze derby.

vv EMst 2 startte scherp en was hongerig naar de bal. In de eerste minuten van deze wedstrijd kreeg Emst 2 al 2 opgelegde kansen om op voorsprong te komen. Helaas stond het vizier niet scherp. Er werd compact gespeeld en achterin niets weggegeven. Ook bleef de bal in het bezig van Emst 2. Vanaf het begin van deze wedstrijd nam Emst 2 het heft in handen en hiermee domineerden ze de wedstrijd. Het was eenrichtingsverkeer richting het doel van sv Vaassen 3. Toch duurde het tot de 35e minuut voordat vv Emst 2 scoorde. Een mooie opgezette aanval komt voor de voeten van de goed spelende Rene de WIlde die de bal strak wist voor te zetten en zo was het voor de inlopende Gerben van Huffelen een koud kunstje om de bal binnen te tikken, 1-0. Het wat zaak om hierna door te zetten en het tempo hoog te houden zodat sv Vaassen 3 geen grip op de wedstrijd zou krijgen.
Tot dit moment hadden ze nog geen enkele aanval richting het doel van de Emster keeper Stan Blokvoort kunnen opzetten.

Het veldspel bleef aan de kant van vv Emst 2 bleef goed maar de doelpunten bleven uit terwijl er genoeg kansen kwamen.

1 minuut voor tijd werd vanaf de kant nog geroepen deze eerste helft zakelijk uit te spelen en niets weg te geven en op slag van rust kreeg sv Vaassen 3 de eerste kans van de wedstrijd. U raad het al deze bal werd knap binnengeschoten, 1-1. De scheidsrechter liet niet eens meer aftrappen want het was rust. Erg zuur voor Emst 2 want de 1e helft was volledig voor Emst 2.

In de rust gaf trainer Erol Berdo aan erg tevreden te zijn over het vertoonde spel en dit de 2e helft zo door te zetten.

De 2e helft begon waar de 1e helft geeindigd was. Toch zakte al snel het tempo naar beneden en werd het spel aan beide kanten slechter. Emst 2 verloor de controle op het middenveld en sv Vaassen 3 kreeg kansen. Toch raakte Emst 2 niet in paniek. Ze probeerden te blijven voetballen alleen koste het meer energie van in de 1e helft. Ook passing werd onnaukeuriger. Emst 2 keeper Stan Blokvoort redde een aantal keren knap en Vaassen 3 werd voornamelijk gevaarlijk uit standaard situaties.

Ook Emst 2 kreeg in deze 2e helft kansen om weer op voorsprong te komen maar het vizier stond vandaag niet op scherp.
De wedstrijd bleef er sportief en scheidsrechter Erwin Heijmeriks floot vandaag erg goed, hij zag alles zelf de kleine geniepige overtredingen. Vanuit beide teams een groot compliment aan zijn adres.

Na 90 minuten vond de scheidsrechter het welletjes en bleef de in de eerste helft behaalde 1-1 het scorebord.
Voor vv Emst 2 was deze 1-1 voldoende om door te gaan naar de 2e ronde van de KNVB-beker.
Een mooie start van het seizoen voor de mannen van trainer Erol Berdo.

Volgende week start de competitie met direct een zware uitwedstrijd en wel uit naar TKA 2 uit Apeldoorn.