vv Emst 1 pakt 3e overwinning binnen 1 week; Harrie de Graaf krijgt zijn mannen aan het voetballen !!

Koninklijke UD 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse F

15 april 2018 14:00

Dhr H Coraklar

Verslag vv Emst:
17-Jarige De Jong goud waard voor Emst 1

Emst heeft vandaag zondag 15 april een ware teamprestatie geleverd door de derde overwinning op rij te boeken tegen Koninklijke UD. De ploeg uit Deventer had voor de wedstrijd 6 punten meer dan de Emstenaren.

Emst begon fel en het was in de derde minuut raak door een rake kopbal van Lucas de Jong uit een hoekschop van Dennis Evers. In het vervolg was Emst sterker, maar Koninklijke UD kreeg ook wat spelaandeel en Emst mocht van geluk spreken dat twee grote kansen naast geschoten werden. Vervolgens kopte Wouter van Amersfoort de bal op de lat, nadat de bal tussen verdediger en doelman viel. Na een klein half uur was het op randje buitenspel 2-0 en weer Lucas de Jong met een bekeken schuiver. Op slag van rust werd de genadeklap uitgedeeld 3-0 na een mooie uitgespeelde aanval. Weer Lucas de Jong aan het eindstation van een goed lopende aanval. Emst speelde compact en in een goede organisatie wat nu de vruchten afwierp.

De tweede helft werd al snel gestaakt na een vervelende blessure aan het hoofd van een Koninklijke UD verdediger. Nadat de ambulance redelijk snel gearriveerd was kon het spel om 15.45 uur verder en moest er nog een goede 42 minuten gespeeld werden. Emst was zoekende en Koninklijke UD begon fel en gretig. Emst kwam ook een paar keer goed weg, maar organisatorisch stond het achterin wel. Emst moest ver terug, maar kwam niet tot hele grote problemen. Bij een afstandsschot van een middenvelder van Koninklijke UD kwam Emst wel goed weg, de bal spatte uiteen op de kruising. Na een mooi lopende aanval via de rechterkant wist Dennis Evers, Pepijn van Zetten in stelling te brengen. Pepijn hield keurig het overzicht en legde de bal keurig af op de meegelopen Lucas de Jong, die de bal netjes in schoot, maar de keeper lag in de goede hoek. In de 86e minuut ging een speler van Koninklijke UD makkelijk naar de grond. Penalty en geel voor Lorenzo van Gortel. De strafschop werd benut 3-1, maar verder kwamen de gasten niet.

Gisteravond kregen we het bericht dat het met de speler van Koninklijke UD goed gaat. Een zware hersenschudding is wat hij eraan overgehouden heeft. We wensen de desbetreffende speler van Koninklijke UD namens de Voetbalvereniging Emst veel beterschap en een spoedig herstel toe.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Emst zet goede reeks voort tegen UD
Emst heeft in acht dagen tijd drie keer weten te winnen.
Waar de ballen er eerst niet ingingen voor de laagvlieger, lukt het de laatste wedstrijden wel om het net te vinden.
Dit keer werd Koninklijke UD met 3-1 verslagen.
,,Voor rust was het aardig en we hebben goede goals gemaakt", zei Emst-trainer Harrie de Graaf, die kritisch blijft.
,,Je moet zorgen dat je het na rust ook goed doet en doordrukt naar een nulletje of vijf."
Volgende week wacht voor zondag-vijfdeklasser Emst de uitwedstrijd tegen directe concurrent V en L.