vv Emst 1 speelt goed, wint terecht maar verzuimd grotere score neer te zetten tegen Sallandia 1

Sallandia 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse F

18 februari 2018 14:00

Dhr V Ihtiyar

Verslag vv Emst:
volgt

Verslag de 'Stentor Epe/Vaassen':
Op zondag kruipt Emst enigszins uit de gevarenzone in 5F.

Emst won dit weekend met 4-3 uit bij Sallandia en klautert langzaam uit de gevarenzone. De mannen uit Emst kwamen met 4-0 voor, maar maakten het twintig minuten voor tijd nog wel heel erg spannend. ,,We krijgen binnen vijf minuten twee doelpunten tegen. Daarna raakt iedereen in paniek bij ons, helemaal toen de derde ook nog binnen viel. Helemaal onnodig dit", zegt Emst-trainer Harrie de Graaf. Voor de rest is hij tevreden over het vertoonde spel van zijn ploeg. ,,Op het laatst spelen we nog een kans helemaal mooi uit en dan staat die grensrechter weer te vlaggen. Anders was het nog 5-3 en was het ook goed. We hadden er een stuk of zes moeten maken vandaag. Het is jammer dat we zomaar uit het niets die doelpunten zo snel tegen krijgen."

Bij Emst scoorde een speler een hattrick bij elkaar. De 17-jarige Lucas de Jong liet het net namens de oranjehemden drie keer bollen.

Verslag de 'Stentor Deventer':
Geen ballen en geen punten voor Sallandia in duel met vv Emst

Het welbekende broodje bal zit er voor de supporters bij het treffen tussen Sallandia en Emst niet in: de keuken is gesloten. Het scorebord blijft uit vanwege een lege batterij, terwijl er vlak voor de aftrap nog gezocht moet worden naar een wedstrijdbal die hard genoeg is.
et is, kortom, behelpen op De Zandweerd in Deventer. Ook in sportief opzicht. Sallandia is tegen Emst na een 0-4 achterstand dicht bij een punt, maar moet het hoofd toch buigen: 3-4.

En dus blijven de Deventenaren in de kelder van het amateurvoetbal veroordeeld tot de rol van rode lantaarndrager. Op sportief gebied zijn de resultaten dan ook mager. Slechts één overwinning boekte Sallandia dit seizoen, waardoor de teller na tien wedstrijden spelen op drie schamele punten staat. Dat hadden er wellicht zes kunnen zijn.

Op 22 oktober keek Sallandia in de thuiswedstrijd tegen V en L immers tegen een 3-2 voorsprong aan toen het duel zeventien minuten voor tijd gestaakt werd. Een puntenaftrek volgde in eerste instantie, maar nadat de Deventenaren niet akkoord gingen met de schikking die door de aanklager werd opgelegd, volgde uiteindelijk vrijspraak voor de vereniging. Wel werd Sallandiaan Regelink geschorst. Het restant van de wedstrijd moet nog worden uitgespeeld.

,,Sinds het akkefietje tegen V en L ging het bergafwaarts", vertelt Sallandia-trainer Jeroen Mäkel. ,,Een aantal jongens uit de selectie is gestopt omdat ze achter de geschorste speler gingen staan. Zij zijn nu weer terug. Afgelopen week hebben we voor het eerst met de volledige groep getraind. Ik ben het hele seizoen al brandjes aan het blussen. Dat hopen we nu een keer af te sluiten, waardoor we rust creëren."

Punten lijken wat dat betreft het beste medicijn, maar die blijven tegen Emst opnieuw uit. Desondanks overheerst bij Sallandia-middenvelder Kadir Suzen het positieve gevoel. ,,Ik ben wel blij met de wedstrijd die we gespeeld hebben", aldus de middenvelder. ,,We hebben alles gegeven. Jammer dat de comeback uiteindelijk net niet lukte."

De reactie van Suzen is begrijpelijk. De Deventenaar is immers een speler voor wie spelplezier erg belangrijk is. Suzen: ,,Dit is de vijfde klasse. Natuurlijk wil je winnen, maar plezier is ook belangrijk. Ik probeer de tegenstander soms ook te helpen als dat moet. We werken allemaal hard en dan wil je in het weekend lekker voetballen. Zonder gezeik.''