vv Emst 1 krijgt te weinig in verloren competitie duel met nr 5 Marienheem 1

4 februari 2018 14:00

Opstelling Emst 1 (zon)

Verslag vv Emst:

Zondag 19 november was de laatste wedstrijd in competitieverband voor de Emstenaren thuis tegen SV CCW'16 (0-0). Daarna ging de uitwedstrijd tegen Go Ahead Deventer en de thuiswedstrijden tegen V&L en SDOL i.v.m. de winterse omstandigheden niet door. Vandaag moest het dus dan weer gebeuren en na de oefenwedstrijden tegen SEH (3-3), Robur 2 (1-0 verlies) en tegen Activia 2 (4-1 winst) had Emst het nodige vertrouwen op gedaan.

Emst kon zich geen betere start wensen, nadat Rick van Mourik na 20 seconden de diepte in werd gestuurd en zo opeens oog in oog met de Mariënheem doelman kwam. Rick bleef koeltjes en schoof de 0-1 binnen. Hierna had Emst de controle over de wedstrijd, maar in de 16e minuut kon Mariënheem na verkeerd verdedigingswerk toch de 1-1 aantekenen en nog geen tien minuten daarna werd het uit een vrije trap 2-1. Emst was in deze fase de kluts kwijt, terwijl Emst toch echt goed begon en controle had over de wedstrijd. Emst vergat rustig te blijven en de voetballende oplossing bleef uit. Met een 2-1 ruststand mochten we dan nog wel blij zijn, omdat Mariënheem ook niet echt scherp was.

Met rust hamerde coach Harrie erop dat Emst rustiger moest zijn aan de bal en dat de afspraken, die voor de wedstrijd waren gemaakt, nagekomen moesten worden. Emst werd dus weer even wakker geschud.

In de tweede helft begon Emst dus feller dan de thuisploeg en werden de nodige voorzetten en schoten op het doel van Mariënheem afgevuurd. Lorenzo van Gortel was dichtbij de gelijkmaker, maar zijn poging zeilde net over de lat. Na een kwartier ging Emst wisselen en werd de licht geblesseerde Jeroen van Essen naar de kant gehaald voor aanvaller Pepijn van Zetten, vorige week nog goed voor twee doelpunten tegen Activia 2. Emst zette nog meer druk, Mariënheem wist even niet waar het moest zoeken na de vele omzettingen, maar Emst vergat te scoren. Uitblinker aan de kant van de thuisploeg was de doelman van Mariënheem. Hij is ruim twee meter lang en hij had werkelijk waar elke bal en voorzet klemvast. Mariënheem daarentegen loerde op de counter en was een kwartier voor tijd al bijna succesvol om de wedstrijd op slot te gooien, maar Rick Mulder redde goed. De slotfase was aangebroken en in de 81e minuut werd verdediger Alex van den Esschert in de ploeg gezet voor Wouter van Amersfoort. Mark van den Esschert werd in de spits geposteerd. Deze tactische wissel leidde niet tot het gewenste effect. Mariënheem bleef op de been en wist zelfs in de 87e minuut nog de 3-1 te maken, nadat een overtreding op Mark van den Esschert, ter hoogte van de middenlijn, over het hoofd werd gezien door de scheidsrechter.

Aan werklust ontbrak het vandaag niet, in de eerste helft was Emst niet goed genoeg bij de les. In de tweede helft konden we het niet ombuigen, waardoor Emst met lege handen huiswaarts ging.

Volgende week herkansing tegen Koninklijke UD, de nummer 7 van de ranglijst met 13 punten uit 11 wedstrijden. Deze (inhaal)wedstrijd begint om 14.00 uur op sportpark Het Schootsveld.

Verslag de Stentor "Deventer":
Mariënheem herpakte zich goed na een vroege achterstand. Emst greep al na veertig seconden de leiding, maar op eigen veld won de ploeg van Dave Kok uiteindelijk met 3-1