vv Emst 1 wint ruim van Sallandia 1 en geeft de vv Emst hiermee een mooi 70 jarig jubileumcadeau

Sallandia 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse F

8 oktober 2017 14:00

Dhr W Modderkolk

Verslag vv Emst:

Jubileumsweekend krijgt extra glans met prima overwinning op DVV Sallandia (4-0)
Vandaag, zondag 8 oktober, de tweede thuiswedstrijd van het seizoen. De wedstrijd werd gespeeld tegen DVV Sallandia uit Deventer. De laatste ontmoeting dateerde uit het seizoen 2012-2013 en in Emst werd het 2-5 en in Deventer maar liefst 5-0. Vandaag ging het allemaal anders en Emst speelde over de gehele wedstrijd een prima partij en het was erg fijn dat de Rene de Wilde na 3 minuten de 1-0 liet aantekenen, door met zijn gouden linker binnen te schieten. De vakantie in Curaçao heeft hem zo te zien goed gedaan. Hierna kreeg Emst genoeg kansen om de score uit te breiden, maar het duurde tot de 38e minuut dat de 2-0 viel. Een prima aanval over links, waarbij Rick van Mourik de bal prima voor gaf, die Dennis Kloezeman in het dak van het doel knalde. Tussendoor kreeg Sallandia ook twee prima kansen, waar Emst wel goed weg kwam, maar Emst was verder de bovenliggende partij. Rust 2-0.

Na rust zette Sallandia vol aan voor de aansluitingstreffer, maar net toen Emst deze fase goed te zijn doorgekomen, kreeg Sallandia een terechte strafschop na een overtreding in het zestienmetergebied van VV Emst. De penalty werd echter door de Sallandia spits Wolvenne op de buitenkant van de paal geschoten, dus bleef de marge twee doelpunten. Ondertussen had Rene de Wilde plaats gemaakt voor JO19-1-junior Lucas de Jong en na een uur spelen kwam Bart Dijkkamp in de ploeg voor de goed spelende Wim Schokkenkamp. Met wat fris bloed in de ploeg pakte Emst de draad op en werd het een kwartier voor tijd 3-0 na een prima voorzet van Jeroen van Essen, die Lucas de Jong wist te bereiken. Lucas controleerde de bal goed en schoof de bal onder de uitkomende doelman door: 3-0. Het slotakkoord was voor Pepijn van Zetten (in de 80e minuut ingevallen voor de uitstekend spelende Dennis Evers) en in de 84e minuut kegelde hij van ruim 20 meter de bal in de rechterbovenhoek. En zo wist Emst het thuisduel met maar liefst 4-0 te winnen. Top prestatie van alle spelers deze middag.

Zaak is nu om deze vorm vast te houden in de uitwedstrijd volgende week tegen IJsselstreek. Het IJsselstreek van oud VV Emst speler Sjoerd Tellegen, die daar al een paar jaren leider is van de Deventer ploeg. Een leuk weerzien dus volgende week, waarin wij hopen dat wij wel de punten mee kunnen naar 't Hanendarp. De wedstrijd begint zondag 15 oktober om 14.00 uur op sportpark Keizerslanden aan de Borgelerdijk 4 in Deventer.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Emst mag na 'hele goede wedstrijd' weer juichen
,,We hebben al aardige wedstrijden gespeeld dit seizoen, maar dit was echt een hele goede wedstrijd", zei een trotse Emst-trainer Harrie de Graaf na de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Sallandia. Emst wist dit seizoen nog niet te winnen in de vijfde klasse F van het zondagvoetbal, maar op eigen veld tegen Sallandia was volgens De Graaf niets van een tegenvallende vorm te zien. ,,Sallandia is best een goede ploeg, maar we hebben laten zien wat we kunnen. Dat we na drie minuten al op een 1-0 voorsprong kwamen, gaf veel vertrouwen voor de rest van de wedstrijd", aldus De Graaf.

Verslag de Stentor Deventer:
Emst was een maatje te groot voor Sallandia, dat uiteindelijk met een 4-0 nederlaag terug naar huis mocht.