16 jarige Lucas de Jong uit de JO19-1 bezorgt vv Emst 1 diep in blessuretijd punt uit tegen Epse/Gorssel 1

SSA Epse Gorssel Combinatie 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse F

1 oktober 2017 14:00

Dhr. H. Wippo

Opstelling Emst 1 (zon)

Verslag vv Emst:

Zondag 1 oktober mochten de mannen van Harrie de Graaf op bezoek bij Epse/Gorssel Combinatie. De wedstrijd werd gespeeld op het voormalige veld van VV Gorssel, genaamd sportpark Gerstlo. De openingsfase was voor VV Emst en in het eerste kwart van de wedstrijd mocht Emst zeker wel op 0-2 voorsprong komen, maar de kansen werden niet afgemaakt. Hierna kwam Epse/Gorssel wat beter in de wedstrijd en ook de thuisploeg kreeg wat kansen, maar Rick Mulder stond goed te keepen. Emst zakte wat weg en had daarbij het geluk dat de thuisploeg ook weinig gevaar kon stichten, zodat het 0-0 bleef bij rust.

Emst kwam niet geconcentreerd genoeg uit de kleedkamer, want binnen twee minuten stond het 1-0 voor de thuisploeg, nadat de vrije trap feilloos in de linkerhoek werd geschoten. De verdediging van Emst zag er hier niet goed uit. Daarna probeerde Emst met wat wissels meer druk naar voren te zetten. Dit resulteerde in een paar goede mogelijkheden, maar tegelijkertijd moest Emst oppassen op de counter die Epse/Gorssel vaak kon plaatsen. Emst stond in deze fase te vaak met te veel man voor de bal. Gelukkig liep het allemaal goed af, waardoor Emst nog mocht blijven hopen. De slotfase was hectisch met drie gele kaarten (2x voor Emst en 1x voor Epse/Gorssel). In de 89e minuut moest spits Mark van den Esschert inrukken na een onbeholpen actie op de Epse/Gorssel verdediger. Hij kreeg de rode kaart gepresenteerd. In de 92e minuut wist de goed spelende Dennis Evers invaller Lucas de Jong (JO19-1) te bereiken en Lucas kon alleen op de keeper af en hij deed wat een spits behoort te doen: Scoren. Hij gaf de keeper geen keus en schoot de bal beheerst binnen: 1-1. Zo wist Emst alsnog een punt mee te nemen uit Gorssel en dat was ook terecht. Maar als je de eerste helft ziet, doe je jezelf tekort door niet te scoren.

Aankomende zondag 8 oktober een thuiswedstrijd tegen DVV Sallandia uit Deventer. Aanvang op sportpark 't Hanendarp 14.00 uur.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Emst kwam met de schrik vrij door in de laatste minuut bij EGC (de Epse Gorssel Combinatie) gelijk te maken: 1-1. Lucas de Jong, die normaal gesproken bij de A-junioren speelt, maakte de belangrijke treffer voor de hoofdmacht van de Emstenaren.