vv Emst 1 verliest 1e competitieduel in 5e F nipt van Marienheem 1

24 september 2017 14:00

Dhr V Ihtiyar

Verslag vv Emst:
Op zondag 24 september mocht Emst 1 aantreden tegen Mariënheem. Emst 1 moet het voorlopig nog stellen zonder Desmond Dijkgraaf (voetblessure) en Koen Penninx (knieblessure). Lorenzo van Gortel (enkel) is op de weg terug, maar de wedstrijd tegen Mariënheem kwam voor hem nog te vroeg. De thuiswedstrijd ging zeer ongelukkig verloren, na een zeer matige eerste helft. In deze eerste helft werd er niet adequaat werk verricht en waren we overal een stap te laat. Ondanks het slechte spel in die eerste helft werden er geen grote kansen weggegeven. Na een foutieve inspeelpass van achteruit werd de lange spits gelijk aangespeeld. Hij draaide handig weg en met een simpele voetbeweging liet hij in de 34e minuut de 0-1 aantekenen. Emst had hierna geluk dat Rick Mulder een paar prima reddingen verrichtte om erger te voorkomen. Emst daarentegen kwam tot een handje vol met kansen, waarbij Mark van den Esschert de grootste kreeg maar net een teenlengte tekort kwam om de bal achter de Mariënheem goalie te krijgen. Rust 0-1.

Met rust kwam Pepijn van Zetten in de ploeg voor Jeroen van Essen.

In de tweede helft een heel ander spelbeeld, waar Emst 1 op zoek ging naar de gelijkmaker. Maar het werd een wedstrijd van de gemiste kansen en sommige aanvallen werden niet goed uitgespeeld. Mariënheem moest terug in de verdediging en gokte in de omschakeling op een counter. Hier waren ze een paar keer goed gevaarlijk. Emst liet de kansen liggen en achteraf bleek die 1e helft een blok aan het been te zijn voor Emst 1. Lucas de Jong (16 jaar, A1) viel vlak na rust in en kreeg ook twee goede mogelijkheden en Dennis Evers kreeg ook een grote mogelijkheid op de gelijkmaker. Een gelijkspel was op zijn plaats, maar Mariënheem kwam de slotfase goed door en wist de drie punten mee in de tas naar huis te nemen. De tweede helft biedt perspectief, maar wat zou het mooi geweest zijn als die eerste wedstrijd een mooi resultaat had opgeleverd.

Het mocht niet zo zijn, volgende week naar Epse/Gorssel Combinatie. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Gerstlo in Gorssel om 14.00 uur. Epse/Gorssel was afgelopen weekend vrij, i.v.m. een oneven aantal in de competitie.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Emst verloor thuis met 1-0 van Mariënheem. ,,Zonde na de goede bekerwedstrijden", zei assistent-trainer Jan Huiskamp, die de geschorste hoofdtrainer Harrie de Graaf verving.

Verslag de Stentor Deventer:
Op bezoek bij Emst heeft Mariënheem drie zwaarbevochten punten mee naar huis mogen nemen. Het werd 0-1. In de beginfase was er nog weinig aan de hand, maar volgens Mariënheem-trainer Dave Kok werd het billenknijpen op het moment dat Emst wat terug begon te doen. ,,Vooral in de beginfase van de tweede helft werden we erg nalatig in het balbezit, waardoor het toch nog erg spannend werd", verklaarde Kok.