5e klasser vv Emst 1 biedt goede tegenstand tegen 3e klasser en buurman KCVO 1

10 september 2017 14:00

G. Ghasemiou

Verslag vv Emst 1:

Vandaag, zondag 10 september, was het de wedstrijd tussen Goliath en de Dwerg zoals de Stentor dit omschreef. Zo was de wedstrijd in de praktijk niet, want Emst kon na een half uur goed mee komen met KCVO. Met 23 minuten stond het al wel 0-2 voor de buurman uit Vaassen na defensief geschutter bij de Emstenaren. Emst had in het eerste kwart van de wedstrijd veel te danken aan doelman Rick Mulder, die met een paar fantastische reddingen bij 0-0 Emst in de wedstrijd hield. Veel toeschouwers telden deze kansen al, maar Rick Mulder hield Emst in deze fase op de been. Na ruim een half uur was het René de Wilde die op een prachtige en tevens subtiele wijze de 1-2 liet aantekenen door de bal over de doelman heen te stiften. Emst kreeg nog wat kansen via Mark van den Esschert en René de Wilde, maar het vizier stond niet op scherp. Emst werd wat sterker, maar verder dan 1-2 kwam het niet. Een prima ruststand, met volop perspectief voor de tweede helft.

Met rust kwam Alex van den Esschert in de ploeg voor Martin Langevoort.

In de tweede helft bleef het lange tijd 1-2, waardoor Emst in de wedstrijd bleef. Het spel golfde wat op en neer en Emst kreeg ook meer spelaandeel. Meer spelaandeel, dan waar we op gerekend hadden. Emst wist ook bij vlagen goed onder de druk uit te voetballen en kreeg ook wat kansjes op de gelijkmaker. KCVO had voorin veel kwaliteit rondlopen. Dit was bij de 1-3 te zien, die in de 68e minuut viel. Emst stond niet goed gepositioneerd en KCVO maakte hier dankbaar gebruik van. De wedstrijd kabbelde wat voort en het leek erop dat 1-3 de eindstand zou worden. Emst wilde nog graag de stand een draaglijker aanzien geven, maar in de slotfase was de pijp bij veel spelers leeg. In de 88e minuut werd de genadeklap uitgedeeld, nadat Emst achterin een KCVO speler helemaal over het hoofd zag. Rick Mulder kon geen redding meer brengen: 1-4. In blessuretijd kreeg Emst nog een strafschop, nadat Mark van den Esschert onderuit gehaald werd. Niemand heeft het goed kunnen constateren, maar de scheidsrechter was duidelijk en kende de penalty toe. De goed spelende Dennis Kloezeman nam de strafschop feilloos. De keeper zat in de goede hoek, maar het schot was hem te machtig: 2-4.

Emst kan terug kijken op een heel goede wedstrijd, waarin bij vlagen goed gespeeld werd. Een goede tweede helft t.o.v. opzichte van vorige week.

Volgende week zondag 17 september gaat Emst 1 op bezoek bij SV Vaassen 1. De laatste bekerwedstrijd begint om 14:00 uur op sportpark De Kouwenaar.

Verslag de Stentor:

Twitterverslag de Stentor: