vv Emst 1 speelt in beker knap gelijk tegen kersverse 4e klasser Terwolde 1

MJH Pelgrom

Opstelling Emst 1 (zon)

Verslag vv Emst:

Vandaag ,zondag 4 september, stond dan de eerste officiële wedstrijd van het seizoen op het programma en wel een bekerwedstrijd tegen kersverse 4e klasser SV Terwolde, die verleden seizoen in een rechtstreeks duel op neutraal terrein tegen FC 't Centrum uit Enschede alsnog promoveerde via de nacompetitie. Een knappe prestatie van de dorpsclub.

Emst begon de eerste helft redelijk tot goed en speelde vanuit een gesloten organisatie. Het was het eerste kwart van de wedstrijd, bang om geen fouten te maken. Terwolde zat er naderhand iets korter op, maar Emst kon zich goed onder de druk uit voetballen. Dit resulteerde na ruim een kwartier spelen in de 0-1 van aanvoerder Lorenzo van Gortel. Het was spits Marc van den Esschert, die de bal goed afschermde en de bal goed mee gaf aan de opgekomen Lorenzo van Gortel, die met links beheerst raak schoot. Hierna liet Emst het na om de score uit te breiden, want de mogelijkheden kreeg Emst volop via Marc van den Esschert, Dennis Evers en René de Wilde. Terwolde zat niet echt in de wedstrijd, tegen het einde van de eerste helft zetten ze pas aan, maar Stan Blokvoort werd niet echt getest.

Met rust kwam Pepijn van Zetten in de ploeg voor Wouter van Amersfoort, waardoor Dennis Kloezeman laatste man kwam te spelen.

In de tweede helft kwam Emst met 4 minuten op 0-2 nadat Rick van Mourik als linksback helemaal mee opkwam en een prima voorzet afleverde op Marc van den Esschert. Op miraculeuze wijze en met de borst maakte Marc er 0-2 van. Tot die tijd had Emst de wedstrijd goed onder controle, maar een vrije trap van Terwolde aan de linkerkant van het veld werd door één van de spelers van Terwolde tot doelpunt gepromoveerd. Emst raakte hierna van slag en was zoekende. In de omschakeling kreeg Emst nog wel twee a drie kansen, maar deed hier te weinig mee of speelde de kansen niet goed uit. Terwolde was op zoek naar de gelijkmaker, die uiteindelijk viel in de 88e minuut. De vrije trap werd strak links onderin de hoek geschoten: 2-2. De slotfase was nog even hectisch, maar bracht geen winnaar.

Terugkijkend naar deze wedstrijd, hebben we de eerste helft verzuimd afstand te nemen en in de tweede helft kwamen we enkele momenten goed weg. Maar al bij al een prima eerste testcase in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd zondag 24 september thuis tegen Marienheem.

Aankomende zondag 10 september speelt Emst 1 thuis tegen buurman en tevens 3e Klasser KCVO 1.