vv Emst 2 speelt leuke oefenwedstrijd tegen Heerde 2

5 maart 2017 10:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag stond er een oefenwedstrijd op het programma en wel uit naar Heerde 2 die ook uitkomt in de reserve 4e klasse maar wel een andere dan waarin wij zitten.

De laatste keer dat deze teams tegen elkaar speelden werd het een vreemde wedstrijd vanwege zware knieblessure van een speler van Heerde 2. Deze wedstrijd is destijds op verzoek van beide teams niet uitgespeeld.

Om 10:30 uur werd de wedstrijd afgetrapt op het kunstrgras veld van Heerde in een heerlijke lentezon.

Direct werd duidelijk dat Heerde 2 over een goed georganiseerd spelende ploeg beschikte want ze hadden erg veel balbezit in deze openingsfase. vv Emst 2 zette hier erg compact spel tegenover en gokte op counters. Dit leuk al vrij snel want een afgeslagen aanval van Heerde werd messcherp afgestraft door de bal vanaf het middenveld snel naar de spitsen te brengen waar Sven Jansen de bal koel achter de keeper van Heerde 2 schoot.

Lang kon Emst 2 niet genieten van de voorsprong want binnen 2 minuten werd de stand al weer gelijkt getrokken door Heerde 2. Een mooi aanval met een schot vanaf de 16 meter zorgde voor de 1-1.

Het spelbeeld bleef hetzelfde als de openingsfase. Een goed combinerend Heerde 2 die de gaatjes in de Emsterverdediging probeerde te zoeken. Toch hielden onze mannen goed stand en er werden kleine kansjes aan eigen zijde gecreeerd.

Wat in deze eerste helft opviel was het enorme sportieve karakter van deze wedstrijd. Er werden wel overtredingen gemaakt maar van beide kanten geen gezeur hierover. Mooi om te zien want in voorgaande competitiewedstrijd was dit van beide kanten nog wel eens anders.

1-1 was de ruststand.

Na de rust 2 wissels aan Emst 2 kant. De zieke Raymond de Gunst ging naar de kant voor trainer Jeroen de Vries die in dit duel zijn debuut bij Emst 2 maakte. Aanvaller Sven Jansen werd gewisseld voor Bas Tiemens.

In het begin van deze 2e helft wilde Heerde 2 het goede spel van de eerste helft voortzetten maar dit leek hen niet te lukken. Emst 2 bleef compact spelen maar doordat zij meer ruimte van Heerde 2 kregen werd het een gelijkwaardigere wedstrijd.

Kansen over en weer en na een terugspeelbal op onze keeper Jaimy wilde deze de bal aannemen maar hier kwam de spits van Heerde 2 goed tussen en de 2-1 was een feit.

Emst 2 bleef voetballen en gaf de hoop voor een goed resultaat niet op. Heerde 2 kreeg moeite met ons middenveld en er kwamen steeds meer kansen voor Emst 2 op de gelijkmaker.

In de 60e minuut kreeg Wesley Pannekoek de bal, hij passeerde een paar spelers en besloot maar eens op het doel van Heerde te schieten. Dit deed hij schitterend en de bal ging met een boog over de keeper van Heerde en de stand was weer gelijk, 2-2.

In het laatste half uur ging het tempo omlaag maar waren er mooie aanvallen aan beide kanten te zien.
Dit zonder doelpunten.

Na 77 minuten spelen kreeg Heerde een cornerbal die tussen de vele spelers rond de 16 meter van Emst viel en met wat geluk binnengeschoten werd, 3-2 in het voordeel van Heerde 2.

In de laatste minuten kreeg Emst nog wel kansen op de gelijkmaker maar die viel niet. Daar in tegen had Heerde ook de stand verder kunnen uitbreiden maar ook dit lieten zij na.

Een leuke, nuttige oefenwedstrijd waarbij de sportiviteit aan beide kanten erg hoog was met een terechte uitslag in het voordeel van een goed spelend Heerde 2 waarbij Emst zeker tevreden kan zijn met het voortoonde spel.

Komende zondag 12 maart staat voor vv Emst 2 een uitwedstrijd in de competitie op het programma en wel om 11:30 uur uit tegen WSV 5.