vv Emst 2 wint op kunstgras van EZC'84 oefenwedstrijd tegen buurman KCVO 3

5 februari 2017 10:00

Jaap van Zuuk

Opstelling

Vandaag voor Emst 2 de laatste oefenwedstrijd voordat volgende week de competitie weer zal beginnen.
De tegenstander was oude bekende KCVO 3. Beide teams zaten jarenlang bij elkaar in de res 4e klasse alleen dit jaar in 2 verschillende res 4e klasses.

Trainer Jeroen de Vries was vandaag afwezig en werd op de bank vervangen door Jan Huiskamp. Gerrit van Westerveld had de vlag in de hand genomen. Beide heren bedankt dat jullie dit op het laatste moment wilden overrnemen.

Om 11:00 uur floot Herwin Rozendal voor het begin van de wedstrijd. Hij verving de zieke Jaap van Zuuk die in eerste instantie deze wedstrijd zou fluiten.

Het begin van de wedstrijd was in zn geheel voor KCVO 3 die heer en meester op het veld was. Het leek een moeilijke ochtend voor Emst 2 te worden. Na 6 minuten zette KCVO 3 dit overwicht op het veld al om in een wonderschoon doelpunt. Een voorzet van de zijkant werd in 1x op de slof genomen en belande snioeihard achter onze keeper Jaimy. Emst 2 was direct gewaarschuwd.

NIet veel later maakte KCVO 3 zelfs de 0-2 maar deze werd op aangeven van de grensrechter van Emst afgekeurd vanwege buitenspel.

KCVO 3 ging verder op zoek naar de 0-2 maar in de 13e min was er onduidelijkheid tussen de verdedigers van KCVO en hun keeper. Michael Pannekoek was er als de kippen bij en schoot de 1-1 cool binnen. Iet wat tegen de verhoudingen op het veld in.

Na ongeveer 25 minuten spelen kreeg Emst 2 meer grip op de wedstrijd en kon ook zij de bal lekker rond laten gaan. Rene de Wilde net terug van de wintersport werd naar 25 minuten vervangen door JO19-1 speler Maximiliaan Beaart.

Doordat Emst 2 meer grip op de wedstrijd kreeg werd het een leuke wedstrijd om naar te kijken waarbij KCVO 3 de beste kansen kreeg maar vv Emst 2 goed stand hield. Een 1-1 ruststand werd dan ook naar 45 minuten spelen bereikt.

In de rust kwamen Patrick Langenvoort, ook net terug van een wintersportvakantie en JO19-1 speler Bram Boeve in het veld voor Herman Bosch en Soerd vd Esschert.

Daar waar Emst 2 een zelfde helft als de eerste helft verwachtte leek het goede spel van KCVO 3 helemaal verdwenen te zijn. Vv Emst nam het eerste deel van de 2e helft het initiatief en had het meeste balbezit. Er werd goed gespeeld.

In de 54e minuut maakte vv Emst 2 de 2-1 en dit doelpunt leek wel een kopie van de 1-1 van Emst 2. Weer was er onduidelijkheid tussen de keeper van KCVO 3 en zijn verdedigers en deze keer was het Sven Jansen die zeer allert reageerde en de 2-1 netjes binnenschoot.

Na dit doelpunt herpakte KCVO 3 zich en het spel ging alle kanten op. Een goede oefenwedstrijd voor het wedstrijdritme en de conditie. Na een aanval over vele schijven ivanf hn de 69e minuut werd de bal door KCVO 3 bij vv Emst 2 de 16 meter ingespeeld en hier kwam een vv Emst 2 speler licht in aanraking met de spits van KCVO die net wilde uithalen. De scheidsrechter kon niets anders dan een strafschop geven en die werd beheerst door KCVO binnen geschoten, 2-2.

Helaas moest JO19-1 speler Bram Boeve met een bovenbeenblessure van het veld en werd vervangen door Sjoerd vd Esschert.

Na de 2-2 van KCVO 3 ging het tempo omlaag en kwamen de beste kansen voor vv Emst 2. Een kwatier voor tijd was het wederom Sven Jansen die vv Emst 2 op voorsprong bracht. Een mooie aanval vanaf het middenveld kwam voor de voeten van Sven die erg knap draaide en de bal binnenschoot.

De laatste minuten van de wedstrijd ging KCVO 3 nog op zoek naar de gelijkmaker maar vv Emst 2 hield goed stand en zo werd er met 3-2 gewonnen. Over de gehele wedstrijd gezien was KCVO 3 de beter spelende ploeg maar ging vv Emst 2 efficienter met de kansen, werd er hard gewerkt en bij vlagen goed gevoetbald.

Volgende week start het 2e deel van de competitie met een uitwedstrijd tegen koploper Voorwaarts Twello en wel om 11:30 uur.