vv Emst 2 weet voorsprong in oefenduel tegen Heeten 3 niet vast te houden

29 januari 2017 11:00

Gerjan Rodijk

Opstelling

De vorst is nog niet uit de grond maar toch wilden de vv Emst 2 mannen van trainer Jeroen de Vries eindelijk weer eens een wedstrijd spelen.

Daarom werd er uitgeweken naar het kunstgras van EZC´84 in Epe waar in eerste instantie tegen sv Twello 2 geoefend zou gaan worden. Helaas belde sv Twello 2 vrijdagavond af en moest er op zaterdag gezocht worden naar een nieuwe oefentegenstander. Via onze internetsite, twitter en facebook werd een oproep gedaan en uiteindelijk kwam Heeten 3 ook uitkomend in de reserve 4 klasse uit de bus.
Oud Emst voetballer Henk van Zuuk had hier ook nog een aandeel in, Henk bedankt hiervoor.

Om 11:00 uur floot scheidsrechter Gerjan Rodijk voor het begin van de wedstrijd. Het was voor trainer Jeroen wat improviseren door de vele afwezigen vanwege blessure, ziek zijn of wintersport maar er kon een basiself met spelers van vv EMst 2 neergezet worden en de bank bestond vandaag uit de JO19-1 spelers Michel van Huffelen en Pepijn van Zetten. Klasse mannen !!

In het begin van de wedstrijd waren beide teams goed aan elkaar gewaagd. Emst 2 kreeg de beste kansen terwijl Heeten 3 de bal beter in de ploeg wist te houden. Een leuke pot om naar te kijken waar het er ook heel sportief aan toeging, Een makkie voor de scheidsrechter Gerjan Rodijk.

Na een dik half uur spelen wordt de bal door de verdediging van Heeten weggewerkt maar in de voeten van vv Emst 2 aanvoerder Herman Bosch die verwoestend uithaalde en de 1-0 binnenschoot. Een mooie voorsprong. Niet veel later nog een aantal kansen aan de kant van Emst maar die gingen er niet in.

Met een 1-0 voorsprong werd er gerust.

Gerwin Tellegen en Raychel CIjntjen die na lange tijd blessureleed zijn rentree maakte werden in de rust gewisseld voor de 2 JO19 spelers.

Na de rust een beter spelend Heeten 3 waarbij Emst 2 moeite had de bal in ploeg te houden. Ook was de 2e bal vaak matig waardoor Emst 2 niet echt meer aan het voetballen toekwam en Heeten 3 bleef aanvallen.

Het was dan ook wachten op de gelijkmaker en na 54 minuten kwam die er ook en wel uit een cornerbal. Een speler van Heeten werd niet gedekt en kon vogelvrij deze corner inkoppen, 1-1,

Emst bleef moeizaam voetballen en was een aantal keren teveel met zichzelf bezig. De spitsen konden niet meer bereikt worden. Een kwartier voor tijd was het wederom Heeten die prachting de 1-2 wist te scoren. Hier ging een vrije trap aan vooraf die goed werd binnengekopt.

Het was op bij vv Emst 2 en Heeten 3 zette nog aan. Kort voor tijd wilde een speler van Heeten 3 een voorzet geven maar deze voorzet kwam niet bij een medespeler uit maar waaide erg fraai het doel in, 1-3.
Niet veel later floot de goed fluitende scheidsrechter Gerjan Rodijk af.

Een belangrijke oefenwedstrijd met een goede 1e helft en matige 2e helft. Volgende week wederom een oefenwedstrijd voor vv Emst 2 die dan om 10:00 uur te gast is bij KCVO 3. Deze wedstrijd zal ook op kunstgras gespeeld worden.