vv Emst 2 wint laatste competitieduel thuis tegen Robur 4 eindigt in de middenmoot

Robur et Velocitas 4 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

14 mei 2017 10:00

Herwin Rozendal

Opstelling

Vandaag de laatste competitiewedstrijd van het seizoen en wel thuis tegen Robur 4.
Eerder dit seizoen was dit de eerste competitiewedstrijd en werd er uit met 0-4 gewonnen.

Vandaag stond onze keeper Erik Braakman weer onder de lat. Na weken van blessureleed was hij net op tijd fit om deze wedstrijd te kunnen keepen.
Om 10:00 uur floot scheidsrechter Herwin Rozendal voor het begin van de wedstrijd.

Emst 2 had de opdracht om compact te spelen maar wel met druk naar voren. De wedstrijd was net begonnen en bij een van de eerste aanvallen lag de bal al achter de keeper van Robur. Een mooie combinatie van onze spitsen werd op doel geschoten. De bal kwam via een speler van Robur voor de voeten van Rene de Wilde maar op het moment van schieten van Raychel Cijntjen stond Rene hinderlijk buitenspel. De grensrechter van Robur vlagde hiervoor en de scheidsrechter nam dit over.

Hierna ging Emst 2 verder met waar het gebleven was en kwam Robur er niet aan de pas. Hoog druk zetten en veel balbezit waarbij onze keeper Erik weinig tot niets te doen kreeg. Voorin waren er een aantal goede kansen en de rest van het spel speelde zich net over de middenlijn op de helft van Robur af. Pas na een half uur spelen kwam de eerst kans voor Robur maar deze werd vakkundig uitverdedigd.

Niet veel later werd er gescoord en wel aan de kant van Emst 2. Een mooie aanval kwam bij Raychel terecht de netjes breed legde op Rene de Wilde die goed achter de bal bleef en de bal voor het intikken had.

In het restant van deze eerste helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld en kregen beide teams een aantal kansen om te scoren maar toch bleef de 1-0 op het scorebord staan.

In de rust 3 wissels en de simpele opdracht niets meer weg te geven en op zoek te gaan naar de 2-0.
Over deze 2e helft kunnen we kort zijn. Kansen kwamen er genoeg en Robur 4 kwam er maar zelden goed uit. Vlak na rust moest een middenvelder van Robur noodgedwongen gewisseld worden vanwege het zoals het er uitzag een vervelende knieblessure. Dat onze spitsen vandaag het vizier niet op scherp hadden staan bleek een aantal keren want het duurde pas tot de 88e minuut totdat er nogmaals gescoord werd. Raycel Cijntjen, wie anders, maakte de 2-0 en hierna was de wedstrijd gespeeld.

De 3 punten bleven achter in Emst en Emst 2 eindigde in de middenmoot. Eigenlijk een paar plekken te laag gezien het vertoonde spel dit gehele seizoen.

Na afloop van de wedstrijd werden de vertrekkende trainer Jeroen de Vries en zijn zoontje Pieter nog even in het zonnetje gezet en bedankt voor het fijne seizoen. Trainer Jeroen gaat volgend seizoen genieten van zijn vrije tijd en zal bij de vv Emst betrokken blijven door bij het 7 tegen 7 35+ te gaan voetballen.