vv Emst 2 komt tekort tegen nummer 3 Albatross 3

30 april 2017 9:30

J Brouwer

Opstelling Emst 2 (zon)

Met nog 3 wedstrijden te spelen in deze competitie stond vandaag de laatste uitwedstrijd op het programma en wel uit tegen Albatross 3.
De wedstrijd in Emst eerder dit seizoen eindigde in 0-0. Voorafgaand leek dit dus een mooie wedstrijd te kunnen gaan worden.

Met nagenoeg het zelfde team als vorige week uit bij Voorwaarts T 5 reisden we af naar Apeldoorn. Patrick was er vandaag niet bij en zijn plek werd ingevuld door TIm die er vandaag wel weer bij was.

Om 09:30 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Het eerste kwartier was het aftasten voor beide teams en waren er kleine kansen aan beide kanten. Hierna werd Albtross sterker. Metname het balbezit en goede passing maakte dit ervaren team sterk. Emst zakte wat in en in de 18e scoorde Albatross dan ook de openingstreffer waarbij de Emster verdediging vergat in te grijpen. Hierna eigenlijk hetzelfde beeld. Veel kansen voor Albatross en een Emst die hier niet veel tegenover kon stellen. Emst kon alleen maar tegen houden en kwam er maar mondjesmaat uit. Ook de passing verliep moeizaam.  Albatross kreeg goede kansen om de voorsprong verder uit te breiden maar verzuimde dit. Na een half uur spelen lukte dit wel en lag de 2-0 achter doelman Rick Mulder. Het leek een moeilijke ochtend voor Emst 2 te worden. Vlak voor rust kwam Emst er goed uit en na een mooie aanval ging Raychel vanuit randje buitenspel er vandoor en omspeelde de keeper van Albatross om vervolgens de 2-1 binnen te schieten. Een knap doelpunt. Met deze tussenstand leken we te gaan rusten maar niets was minder waar want de scheidsrechter had het fluitje al in de mond om voor de rust te fluiten toen de bal aan de zijkant door de Emsterverdediging verkeerd weggewerkt werd. Deze afgeslagen bal kon voorgegeven worden en vanaf de punt 16 meter scoorde Albatross met een erg fraaie lob de 3-1. Waarna het ook direct rust was.

In de rust verwoorde trainer Jeroen de Vries het erg goed: 'Emst 2 stond er de 1e helft wel maar ze waren vaak niet aanwezig'. We mochten van geluk spreken dat Albatross niet met een grotere voorsprong de rust in was gegaan.Dit moest na de rust anders. In de rust 3 wissels en de opdracht om snel naar de 3-2 op zoek te gaan.

Na de rust zette Emst 2 direct druk maar bleef Albatross 3 er goed en compact spelen, Vooral verdedigend lag hun zwakte en daar moesten we van proberen te profiteren. En na 4 minuten spelen in de 2e helft lukte dit. Het was wederom Raychel die wist te scoren, 3-2. Emst 2 rook meer en Albatross leek een beetje van slag. In de 53e minuut kwam de bal in de voeten van een speler van Albatross, onze verdediging tikte de bal net voor zijn voeten weg en hij leek zelf achterover te vallen. Het spel ging verder maar de scheidsrechter floot en zag in het zelf achterover vallen van de speler van Albatross een strafschop, iedereen was met stomheid geslagen, zelfs de spelers van Albatross. Dit cadeautje werd perfect binnengeschoten waar de tussenstand op 4-2 kwam.

Hierna werd de wedstrijd veel onnauwkeuriger aan beide kanten. Ook begon men tegen elkaar te zeuren en de scheidsrechter liet veel harde overtredingen toe. De frustratie sloeg aan beide kanten toe. Voor Emst viel er zelf nog een gele kaart na een iet wat te harde overtreding. Helaas maakte Albatross deze hierna ook maar hierin zag de scheidsrechter niets. Soms heb je van die wedstrijden die op zo'n manier naar het einde gaan.
Kansen waren er nog wel maar uiteindelijk bleef de teller op 4-2 in het voordeel van Albatross staan. Een betere tweede helft voor Emst 2 maar uiteindelijk wel een terechte uitslag zo.

Nu nog 2 thuiswedstrijden op het programma, te beginnen met komende zondag thuis tegen Columbia 4.