vv Emst 2 maakt het koploper Barneveld 2 erg lastig maar blijft toch met lege handen achter

Barneveld 2 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

2 april 2017 10:00

Jan Stijf

Opstelling

De omstandigheden waren zondag 2 april perfect op sportpark 't Hanendarp. Het veld lag er goed bij en het was heerlijk weer.
vv Emst 2 mocht om 10:00 uur aantreden tegen koploper Barneveld 2. Ronduit de beste ploeg uit deze competitie.
Voor trainer Jeroen was het toch weer puzzelen. 12 fitte spelers waaronder 2 keepers. Gelukkig waren er ook deze zondag weer 2 JO19-1 spelers die ons 2e elftal wilden helpen. Dit keer waren het Bram Boeve en Martin Tessemaker die op de bank plaatsnamen.

Barneveld 2 is eigenlijk het eerste zondagteam van deze vereniging die afgelopen zomer noodgedwongen dit eerste team moest terugtrekken uit de competitie.  Vandaag kwamen ze met een complete selectie, hoofdtrainer en staf naar ons sportpark.

Voorafgaand de wedstrijd was het even onrustig op ons hoofdveld. De vv Emst spelers waren nog in de kleedkamer en een aantal spelers van Barneveld liepen warm. Op dat moment kwam de trainer van Barneveld het veld op lopen met een speler en blijkbaar waren ze het niet eens over de opstelling. Dit lieten ze elkaar dan ook even weten en nog voordat de wedstrijd begon was de trainer al weer vertrokken richting Barneveld.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Jan Stijf voor het begin van deze wedstrijd waarbij de mannen van Jeroen de Vries de opdracht hadden gekregen zo compact mogelijk te spelen, het Barneveld zo moeilijk mogelijk te maken en hopen op een counter waaruit gescoord kon worden.

Vanaf de aftrap was direct duidelijk dat Barneveld over een goede voetballende ploeg beschikte. Toch voerde Emst de opdracht van de trainer goed uit en starte deze wedstijd sterk. Barneveld had hier moeite mee. Emst zat er kort op en wist de bal vaak snel weer in de ploeg te krijgen. Er werd keihard gewerkt voor elkaar en onze spitsen Sven en Rene kregen kleine kansen. Daar tegenover stond de achterhoede als een huis en keeper Rick pakte een aantal belangrijke ballen. Het middenveld maakte veel meters en was vaak erg alert in de onderschepping.
Barnveld blijf de betere ploeg maar wist geen raad met het spel van Emst. Dat Emst af en toe was fysiek speelde wekte wat irritatie op bij Barneveld maar door de goed fluitende scheidsrechter Jan Stijf bleef het een wedstrijd tussen echte mannen.
Emst 2 leek met een knappe 0-0 te gaan rusten maar helaas gooide Barneveld hier in de 44e minuut van de wedstrijd roet in het eten. Een fout aan Emst-kant werd genadeloos afgestraft, 0-1. Jammer maar wel terecht.

In de rust werd de geblesseerde Emst 2 aanvoerder Herman Bosch gewisseld voor Bram Boeve en kwam Martin Tessemaker in het veld voor spits Rene de Wilde die een goede wedstrijd speelde. Toch wilde trainer Jeroen met deze wissel iets anders gaan spelen en kijken of dit Barneveld toch pijn kon gaan doen. Een tactische wissel dus.

Na de rust kon Emst 2 het goede voetbal van de eerste helft voortzetten. Barneveld bleef het moeilijk vinden hoe Emst te bespelen. Emst 2 ging nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker al resulteerde dit niet in echt grote kansen. Deze grote kansen waren er wel voor Barneveld maar de Emst verdediging en keeper stonden vandaag erg goed. Zat er dan nog een verrassing in? Kon Emst een puntje afsnoepen van Barneveld? In de 82e minuut maakte Barneveld de voor hun verlossende treffer, de 0-2. Dit doelpunt werd door de Emst 2 grensrechter nog afgevlagd vanwege buitenspel maar de goed fluitende scheidsrechter Jan Stijf oordeelde anders en kende het doelpunt toe.  Hiermee was de wedstrijd ook gespeeld en na 90 minuten werd de kleedkamer opgezocht en na het douchen werd er door beide teams nog even nagepraat onder het genot van een drankje op het terras bij de vv Emst.

Ondanks de nederlaag keek trainer Jeroen de Vries tevreden terug op het vertoonde spel waarbij onze JO19-1 spelers vandaag moeiteloos mee speelden. Barneveld 2 won terecht en zal met deze kwaliteit ook wel kampioen gaan worden.

Volgende week mag Emst 2 op bezoek bij WSV 4 in Apeldoorn en wel om 11:30 uur.