Gehavend vv Emst 2 heeft totaal geen moeite met buurman Vaassen 3

19 maart 2017 10:00

Jaap van Zuuk

Opstelling

Een gehavend vv Emst 2 mocht vandaag aantreden tegen buurman Vaassen 3. Michael, Erik, Ron, Niek en Roy zijn geblesseerd. Daarnaast waren Sven en Sjoerd een weekend weg en was Bas vanwege andere hobby afwezig. Gelukkig waren er Michel, Rik en Bram vanuit de JO19-1 en Gerwin T vanaf de reservelijst bereid om vandaag in deze derby mee te spelen. Super mannen !!

Op deze regenachtige ochtend floot scheidsrechter Jaap van Zuuk om 10:00 uur voor het begin van de wedstrijd. Dat Emst honger had naar de bal werd al direct duidelijk. Er werd net als de voorgaande wedstrijd weer compact gespeeld en kort op de tegenstander verdedigd. Emst wist dat dit veel energie kan kosten maar ook hierin zijn we de afgelopen weken gegroeid dus dit kon gewoon.

De eerste 10  minuten was het aan beide kanten even aftasten maar hierna was de wedstrijd voor Emst. In de 10 minuut werd de bal door het Emst middenveld subliem achter de verdediging van Vaassen gelegd en onze spits Raychel kon alleen op de keeper van Vaassen afgaan. Dit deed hij goed maar zijn schot op doel werd gered door deze keeper, gelukkig was onze andere spits Rene er als de kippen bij om schoot de 1-0 binnen.

Emst bleef de wedstrijd in handen houden en nog geen minuut later was het weer Rachel die door ons goed spelende middenveld vrij werd gespeeld en oog in oog met de keeper stond. Deze keer faalde hij niet en was hij wel trefzeker, 2-0.

Door deze snelle voorsprong ging Vaassen wat anders spelen en probeerde ook fysiek de wedstrijd te kantelen. Gelukkig bleef Emst rustig en hield vast aan hun eigen spel. Mooi om te zien. Vaassen kreeg kleine kansen maar Emst  was de bovenliggende partij die op zoek ging naar de 3-0. Toch liep dit anders want in de 16e minuut kwam de bal op ongeveer 20 meten van het vv Emst doel voor de voeten van een speler van Vaassen en die maar eens besloot op het doel te schieten. Deze bal was lang onderweg maar ging er toch in, 2-1 en Vaassen dacht terug te zijn in de wedstrijd.

Het laatste deel van de 2e helft bleef Emst goed voetballen waarbij opgemerkt moet worden dan vv Emst JO19-1 speler Bram Boeve een erg goede partij speelde. Het leek wel of hij dit hele seizoen al bij dit team speelt. Mooi om te zien.

Tot aan de rust veel kansen voor Emst en een Vaassen die probeerde de wedstrijd gelijk te trekken.

De thee werd na 45 minuten opgezocht met een 2-1 voorsprong in het voordeel van Emst. In deze rust 2 wissels. De JO19-1 spelers Michel en Rik kwamen in het veld voor Rene en Wim.

Na de rust een zelfde beeld waarbij er bij vlagen erg goed gespeeld werd door Emst en Vaassen niet veel anders kon dan tegenhouden. De speldenprikjes die zij uitdeelden werden door onze verdediging goed opgepakt en als de bal al bij het doel van Emst kwam stond Jaimy zijn mannetje in het doel. In de 52e minuut was het onze centrale middenvelder Tim die heel beheerst de 3-1 op het scorebord zette. Na een mooi aanval schoot hij heel zeker de bal in de touwen. Hierbij kan ook nog opgemerkt worden dat scheidsrechter Jaap van Zuuk hierbij heel goed de voordeelregel hanteerde !!

Vaassen wilde wel maar de felheid die ze andere seizoenen toonden was er niet en aan de kant van Emst leek alles vandaag te lukken. Ook de in de rust in het veld gekomen JO19-1 spelers speelden erg sterk en dan te bedenken dat ze de dag ervoor ook een hele wedstrijd met hun eigen JO19-1 er op hadden zitten.

Na ongeveer 65 minuten was wederom onze spits Raychel op weg naar de goal van Vaassen maar onderweg werd hij in de 16 meter gevloerd en de scheidsrechter kon niets anders doen dan hiervoor een strafschop te geven. De aanvoerder van Vaassen probeerde de scheidsrechter nog wel op andere gedachten te brengen maar de overtreding was overduidelijk dus behoefde deze totaal geen discussie.

Daar waar de wedstrijd op slot gegooid kon worden door deze strafschop binnen te schieten en dus op een 4-1 voorsprong te komen liep het anders want de strafschop werd gestopt door de keeper van Vaassen.

Even leek dit Vaassen vleugels en hoop op een beter resultaat te geven maar hier maakte Raymond een kwartier voor tijd een einde aan want hij schoot dan de bevrijdende 4-1 binnen. Een beloning voor zijn goede spel op de midden.

In het resterende deel geloofde Vaassen het wel en Emst speelde de wedstrijd mooi uit waarbij er nog genoeg kansen waren om de score verder uit te breiden.
10 minuten voor tijd werd de moegestreden Raychel gewisseld en kwam de ervaren Gerwin Tellegen voor hem in het veld.
Toch veranderde de stand op het scorebord nog want in de 82e minuut werd er een bal door Emst verkeerd uitverdedigd en kon de Vaassen aanvoerder de bal achter onze keeper Jaimy schieten. Waar iedereen aan buitenspel zal te denken was dit zeker niet het geval. De grensrechter van Emst vlagde dan ook niet en de scheidsrechter keerde het doelpunt goed. Later op de avond tijdens de videoanalyse bleek dit een goede beslissing te zijn.

Na 90 minuten vond de goed leidende scheidsrechter Jaap van Zuuk het welletjes en floot voor het einde van de wedstrijd.

Een mooie 4-1 overwinning waarbij vooraf door de vele afwezigen en een sterker verwacht Vaassen een moeilijkere ochtend werd verwacht.

Eenmaal terug in de kleedkamer gaf trainer Jeroen de Vries alleen maar complimenten over het vertoonde spel. Jeroen gaf aan de beste wedstrijd van het seizoen gezien te hebben. Door dit resultaat blijf Emst 2 op een mooie 6e plek staan waarbij het gat naar de nummer 7 naar 6 punten is gegroeid en de nummer 3 ook op 6 punten staat. Een mooie uitdaging om de komende weken naar boven te kijken. Komende zondag wacht de altijd leuke uitwedstrijd tegen V en L 2 waar Emsternaar Gert Wagenvoort trainer is en die op dit moment op een 4e plek, 2 punten boven Emst 2 staan. Een mooie wedstijd om te kijken waar we na komende zondag staan.