vv Emst 2 scoort 3x in laatste 6 minuten van de wedstrijd en neemt punten mee naar huis

WSV 5 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

12 maart 2017 11:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag een competitiewedstrijd uit naar rode lantaarndrager WSV 5. Eerder dit seizoen op 6 november eindigde deze wedstrijd in een 8-1 overwinning voor Emst 2. Geen garantie voor vandaag maar deze horde moest te nemen zijn.

In een heerlijke voorjaarszon mochten we om 11:30 uur aantreden op het kunstgrasveld van WSV waar ex-profvoetballer Andy vd Meyde in de wedstrijd voor ons zijn kunsten aan het vertonen was.

Na het beginsignaal van de scheidsrechter werd snel duidelijk dat WSV er zin in had. Ze zette veel druk vooruit en maakte het daarmee ons erg lastig te voetballen. Het voetbal was aan beide kanten niet best. Emst 2 had moeite met het kunstgrasveld. Alle ballen schoten van de voet en er kwamen maar weinig ballen goed aan. Gelukkig gaven we achterin ook maar weinig weg en Jaimy Zweekhorst stond goed te keepen. Aan de andere kant waren het met name de lange ballen die WSV naar voren brachten. Veel van het spel speelde zich op het middenveld af. WSV kon goed met Emst mee en er werden maar weinig kansen gecreeerd. Veel meer valt er over de 1e helft niet te vertellen.

Met een 0-0 ruststand werd de thee opgezocht.

In de rust gaf trainer Jeroen de Vries aan dat we geduld moesten hebben en gewoon ons eigen spelletje moesten proberen te spelen.
Ook 2 wissels in deze rust, Wesley kwam voor Raychel en Patrick kwam voor Sjoerd in het veld.

In de 2e helft werd Emst 2 eigenlijk wel wat sterker alleen loerde WSV op de ene counterbal en kwam een aantal keren in de buurt van het doel van Jaimy. Daar in tegen kwam de kansen wel voor de spelers van Emst 2. Het duurde tot aan de 84e minuut toen de goed spelende Robbert Mulder de bal perfect voorzette en Tim deze bal in 1x uit de lucht binneschot. Een erg mooie aanval die goed afgemaakt werd. Nu deze 0-1 voorsprong vast zien te houden en in het verleden bleek dit nog wel eens moeilijk te zijn hier in Apeldoorn. Gelukkig was het niet veel later dat onze laatste man Bas Tiemens mee naar voren ging en de bal voor zijn voeten kreeg. Met een verwoestend schot a la Jochem maakte hij de 0-2 waarbij de bal achter de keeper van WSV hobbelde.

Op slag van het einde van de wedstrijd zette Sven Jansen met een fraai doelpunt de teller op 0-3 waardoor de 3 punten mee naar Emst genomen konden worden.

Een moeizame wedstrijd op een moeilijk bespeelbaar kunstgras van WSV waar door rustig te blijven en in eigen kunnen te geloven werd deze overwinning terecht gepakt.

Volgende week staat om 10:00 uur in Emst de derby tegen Vaassen 3 op het programma.