Compact spelend vv Emst 2 verzuimd punt over te houden aan thuiswedstrijd tegen Loenermark 3

Loenermark 3 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

19 februari 2017 10:00

Erwin Heijmeriks

Opstelling

Op zondag 25/9/2016 werd in de uitwedstrijd nog met 7-4 verloren van Loenermark 3. Vandaag was het tijd om deze nederlaag recht te zetten.

Erik Braakman was nog geblesseerd en Wim Buitenhuis is nieuw bij onze vv Emst 2 selectie.

Met 14 spelers begon trainer Jeroen de Vries aan deze wedstrijd die onder leiding stond van scheidsrechter Erwin Heijmeriks.

Vv Emst 2 startte goed. Er was afgesproken heel compact te gaan voetballen tegen deze betere tegenstander. Dit pakte goed uit en Loenermark 3 kreeg moeilijk vat op de wedstrijd en zeker op vv Emst 2. Een betere start dan in de uitwedstrijd.

Er kwamen zelfs goede kansen aan de kans van vv Emst 2 maar die wilde er in eerste instantie niet in. In de 12 minuut een domper voor vv Emst 2 want spits Rene de Wilde kreeg een beuk van zijn tegenstander en hierbij schoot het hem in de rug waardoor hij niet verder kon en gedwongen gewisseld moest worden. Wim Buitenhuis kwam hem vervangen. Wim maakte na lange tijd afwezigheid vanwege zijn werk zijn rentree op de velden van de vv Emst.

Na zo’n 20 minuten werd het goede spel van vv Emst 2 beloond met een doelpunt van spits Raychel Cijntje die na een diepe bal achter de verdediging van Loenermark opdook, de uitkomende keeper knap omspeelde en vervolgens scherp op het lege doel schoot. Een toesnellende verdediger van Loenermark kon deze bal niet meer onderscheppen en zo kwam vv Emst 2 verdiend op 1-0.

Hierna bleef vv Emst 2 compact spelen, kreeg het goede kansen op het vergroten van de voorsprong en werd achterin de boel goed dicht gehouden. Ook verrichte keeper Jaimy Zweekhorst een aantal keren een knappe redding.

Met een 1-0 voorsprong werd de rust gehaald.

Na de rust een ander beeld. Loenermark 3 wisselde van speelstijl en speelde nu met 2 diepe spitsen. Dit was even wennen voor vv Emst 2. En dit had al snel effect want in de 46e minuut, bij de eerste, de beste aanval maakte Loenermark gelijk.

Het werd een leuke wedstrijd om naar de kijken want aan beide kanten kwamen er kansen op een voorspong. Naar mate de wedstrijd volgde leek het team die op voorsprong kon komen wel eens als winnaar uit de bus te kunnen gaan komen. Een gelijkspel behoorde natuurlijk ook tot de mogelijkheden gezien het gehele wedstrijdbeeld. Toch dachten de 22 spelers hier anders over.

Kansen voor vv Emst 2 werden niet verzilverd en 5 minuten voor tijd werd er door de vv Emst 2 verdediging een overtreding binnen de 16 meter gemaakt met een strafschop als gevolg. Deze wedstrijd hard door het midden binnengeschoten door Loenermark waardoor er een 1-2 op het scorebord verscheen. Vv Emst 2 gaf niet op en 2 minuten voor tijd werd een schot op doel door een verdediger van Loenermark met de hand aangeraakt en ook nu werd er een strafschop door de goed fluitende scheidsrechter Erwin Heijmeriks gegeven. De kans op een terechte gelijkmaker maar de goedkeepende keeper van Loenermark had zijn dag want hij stopte deze strafschop van vv Emst 2 waardoor Loenermark 3 met de 3 punten huiswaarts keerde.

Een teleurgesteld vv Emst 2 zocht de kleedkamer op maar na de positieve woorden over spel van trainer Jeroen de Vries na afloop in de kleedkamer van vv Emst 2 in deze wedstrijd werd enigszins positief de kantine opgezocht waar nog even nagepraat werd onder een drankje van de jarige Bas Tiemens.

Nu 2 weken vrij met op 12 maart het vervolg in deze competitie en wel om 11:30 uur naar hekkesluiter WSV 5.