vv Emst 2 pakt door goed keeperswerk van JO19-1 keeper Stan Blokvoort 1 punt bij nummer twee Voorwaarts T 5 waardoor Barneveld 2 kampioen is geworden.

Voorwaarts 5 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

23 april 2017 11:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag voor de mannen van trainer Jeroen de Vries de altijd zware uitwedstrijd tegen de nummer 2 uit de competitie Voorwaarts T 5.
Voorwaarts T 5 moest winnen om in het spoor van koploper Barneveld 2 te blijven.

Om 11:30 uur begin de wedstrijd en al snel bleek dat Voorwaarts niet voor niets op de 2e plek staat. Vooral voorin beschikken ze over goede voetballers die het de Emster verdediging en keeper erg moeilijk maakten. Direct in het begin van de wedstrijd waren al grote mogelijkheden voor Voorwaarts maar onze JO19-1 keeper Stan Blokvoort stond zijn mannetje. In een aantal scrimmages pakte hij of stompte hij de bal naast.

Emst had moeite om vat op het spel te krijgen en na 11 minuten was het raak, de 1-0 voor Voorwaarts. Een mooie aanval over meerdere schijven werd binnengeschoten. Emst moest alle zeilen bij gaan zetten en dat deden ze ook. Er werd hard gewerkt en eigenlijk stond iedereen goed op het veld en voerde zijn taak goed uit. Langzaam kwamen we beter in de wedstrijd en kwamen er kansen. Achterin werd geknokt om geen tegendoelpunt te krijgen. Een hoofdrol hierbij speelde wederom onze keeper Stan Blokvoort. De ene redding was nog mooier en knapper dan de andere. Hiermee hield hij Emst 2 in de wedstrijd waar Voorwaarts makkelijk de voorsprong had kunnen uitbouwen.

Na 25 minuten zette Emst middenvelder Rene de Wilde een mooie aanval op die voor de voeten van de van een blessure teruggekomen Raychel Cijntjen kwam en met een erg mooi schot tekende hij voor de gelijkmaker, 1-1.

Voorwaarts raakte hier een beetje van slag van maar bleef wel voetballen. De 2-1 werd door hen gemaakt maar de scheidsrechter keurde dit doelpunt op advies van de grensrechter vanwege buitenspel af. Emst kreeg meer grip op de wedstrijd en 1 minuut voor de rust werd Joey Tiemens alleen op de keeper afgestuurd. De keeper redde nog maar de bal kwam terug bij Joey met naast hem Raychel die elkaar aankeken en uiteindelijk haalde Raychel de trekker over en maakte zo zijn 2e doelpunt van de morgen, 1-2. DIt was tevens de ruststand.

Na de rust zakte Voorwaarts wat in en werd het een gelijkwaardigere wedstrijd. In het begin van de 2e helft waren de beste kansen voor Emst maar ook aan de kant van Voorwaarts stond een goede keeper in de goal. Hij pakte een aantal mooie ballen van onze spitsen.  Emst kon de wedstrijd beslissen door de 1-3 te maken maar dit doelpunt kwam er niet. Ook Voorwaarts wilde nog doelpunten scoren en drong aan naar voren maar weer een goede verdediging en keeper Stan stonden deze doelpunten in de weg. Het bleef wel spannend. 7 minuten voor tijd werd toch de verdediging aan de kant van Emst gebroken en kwam de 2-2 op het scorebord.

In de laatste minuten van de wedstrijd probeerde de schreeuwende trainer van Voorwaarts zijn mannen nog naar de overwinning te schreeuwen maar dit had geen effect meer tenminste niet op de voetbal. Wellicht zit hij nu met een zere keel thuis op de bank.

Na 90 minuten floot de uitstekend fluitende 17 jarige scheidsrechter van Voorwaarts T af en zo nam Emst een puntje meer naar Emst.
Door dit puntverlies van Voorwaarts mocht Barneveld 2 de champagne opentrekken want zij werden hierdoor kampioen in deze reserve 4e klasse.

Volgende week gaan de mannen van trainer Jeroen de Vries al om 09:30 uur op bezoek bij Albatross 3 in Ugchelen.