Goede serie vv Emst 2 wordt verbroken door Heerde 3

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Verslag vv Emst:
Het had zwaar gevroren en het was de vraag of de uitwedstrijd van vv Emst 2 bij Heerde 3 door zou gaan. Nadat de autoruiten ontdooit waren kwam er een telefoontje van onze keeper Erik Braakman dat hij door de griep gevelt was en niet kon komen. Snel schakelen met A1-trainer Jan Huiskamp en leider Michael Pannekoek zorgde ervoor dat A1-keeper Stan Blokvoort op het laatste moment het vv Emst 2 doel kon gaan verdedigen. Grote klasse dat dit zo vroeg op de morgen geregeld kon worden !!

Ook leider Delano Bruggink ontbrak deze ochtend want als alles goed verloopt zal hij de komende dagen voor de 2e keer vader gaan worden.

Eenmaal in Heerde aangekomen bleek het veld nog wel wat hard te zijn maar het zonnetje kwam erdoor en de scheidsrechter besloot gewoon te beginnen. Om 10:30 uur floot hij dan ook voor het begin van de wedstrijd.

Vv Emst 2 domineerde de wedstrijd vanaf de aftrap, Heerde 3 werd onder druk gezet en onze buitenste middenvelders Joey Tiemens en Bram Nunningazorgden met hun snelheid contant voor gevaar. Het balbezit was constant voor Emst en Heerde kwam er maar af en toe uit. In de 24e minuut was het dan ook de snelle Joey die met een mooie actie de 0-1 maakte. Dit smaakte naar meer en Raymond de Gunst schoot in de 30 minuut verwoestend op goal en via een been van de tegenstander verdween deze ook achter de doelman van Heerde, 0-2.

Heerde kreeg in dit eerste half uur precies 2 kansen waarvan er wel 1 op de paal ging.
Na de 0-2 zakte Emst wat terug en kreeg Heerde meer grip op de wedstrijd.
Bij een aanval van Heerde werd er op ongeveer 20 meter van het doel van Stan een overtreding door Emst gemaakt waarbij Heerde een vrije trap kreeg. De laatste man van Heerde nam deze vrije trap en schoot deze erg goed achter onze doelman Stan. De spanning was terug in de wedstrijd en Heerde kreeg hoop op meer.

Emst probeerde de draad weer op te pakken en er kwam ook kansen om de voorsprong weer op 2 verschil te brengen. Helaas keepte de keeper van Heerde goed en hadden de vv Emst spelers het vizier niet op scherp staan. Vlak voor rust werd de bal vanaf de zijkant goed voorgegeven en kon Gerwin Tellegen de 1-3 binnenkoppen. Deze kopbal ging maar rakelings over.

Emst leek met een 1-2 voorsprong de rist te halen, maar in de 44e minuut ging de verdediging van Emst in de fout en Heerde strafte dit genadeloos af, 2-2.

In de rust gaf trainer Jeroen de Vries aan dat het eerste half uur het beste half uur van dit seizoen geweest was en als we dat weer konden oppakken we met 3 punten naar huis zouden gaan.
Met 4 verse krachten gingen we de 2e helft in.

Over die 2e helft kunnen we kort zijn. Een fysiek spelend Heerde, een scheidsrechter die op geel zwarte voetbalschoenen met een geel zwarte bril over het veld liep en een vv Emst 2 die er niet meer uit kon komen. Veel werd in het voordeel van Heerde gefloten en in de 70e minuut kreeg Heerde ook hun langverwachte penalty. Deze werd binnengeschoten. 3-2. Ook hierna kreeg Emst een paar kansen maar het was erg zwaar om tegen 12 man de spelen. Na exact 90 minuten floot de clubscheidsrecher voor het einde van de wedstrijd.

Door deze nederlaag komt er een einde aan de goede reeks van de mannen van trainer Jeroen de Vries, bezetten ze een nette 5e plek in de 4e klasse en kunnen ze gaan genieten van een lange winterstop. Als de weergoden het toelaten zal de volgende competitiewedstrijd op 12-2-2107 gespeeld gaan worden. Voor die tijd zullen er eerst een aantal oefenwedstrijden volgen.

De vv Emst 2 wenst dan ook iedereen alvast fijne feestdagen en een goed 2017 !!