vv Emst 2 deelt als nr 5 in boeiende wedstrijd punt tegen nr 4 Albatross 3

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

27 november 2016 10:00

Herwin Rozendal

Vandaag mocht vv Emst 2 als nr 5 aantreden tegen de nr 4 Albatross 3.
Bij winst zou vv Emst 2 bij de bovenste plekken mee blijven doen. Bij verlies was een plek in de middenmoot voorlopig het geval.

Rachel CIjntjen en Jaimy Zweekhorst waren geblesseerd en good old Gerwin Tellegen was weer van stal gehaald om voor de nodige ervaring te zorgen.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Herwin Rozendal voor het begin van de wedstrijd.
Dat het een boeiende wedstrijd zou worden was al snel duidelijk. vv Emst 2 zakte wat in en probeerde compact te spelen. Albatross 3 was zoals verwacht een goed combinerende ploeg.
In de eerste helft waren er kansen aan beide kanten en lieten beide keepers zien dat ze goed konden keepen.
Met veel respect voor elkaar en voor de scheidsrechter werd er een leuke pot voetbal op de mat gelegd.
Geen doelpunten in de eerste helft zorgde voor een 0-0 ruststand.

In de rust kwam Ron Beets in het veld voor de goed spelende Sjoerd van de Esschert.

Na de rust hetzelfde beeld en even leek het er op dat de ploeg die zou gaan scoren de wedstrijd wel eens zou kunnen gaan winnen. Vooral het eerste deel van de tweede helft was Albatross sterker maar al eerder gezegd speelde vv Emst goed compact en gaf Erik alles om zijn doel schoon te houden.

Een kwartier voor tijd moest Albatross verder met 10 spelers. Hun laatste man raakte geblesseerd en omdat er geen wisselspelers mee waren gekomen vanuit Apeldoorn bleven ze met 10 op het veld over.
vv Emst 2 rook de 3 punten en zette meer druk naar voren. Dit resulteerde ook in meer kansen waarbij Albatross een aantal keren gevaarlijk met de counter op zoek naar hun doelpunt ging.

Na 90 minuten hadden beide teams genoeg kansen gehad maar er geen van gemaakt en floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Een knap gelijkspel voor de mannen van trainer Jeroen de Vries en gezien het verloop van de wedstrijd een terechte uitslag.

Voglende week de laatste wedstrijd voor de winterstop en wel om 10:30 uur uit tegen Heerde 3 waar vorige week thuis nog met 3-1 van werd gewonnen.