vv Emst 2 wint ondanks veel wind met 3-1 en verstevigd plek in subtop

20 november 2016 10:00

Herwin Rozendal

Opstelling

De voorspellingen voor vandaag waren niet goed. Het was veel slecht weer op komst.

Om 08:30 uur lagen de velden op ons sportpark er ondanks de gevallen regen goed bij. Wel veel wind maar er werd besloten dat alle wedstrijden van vandaag gewoon door konden gaan.

Vandaag waren naast de langgeblesseerden, Roy en Niek ook Ron en Patrick afwezig. Ron was op bivak en Patrick was geveld door de griep. Hierdoor nam leider Delano Bruggink plaats als extra reserve op de bank. Gelukkig was Raychel Cijntjen weer hersteld van een blessure en fit genoeg om te spelen.

Voor de wedstrijd bleek de Sint ook al op ons sportpark langsgeweest te zijn. In de kleedkamer lag een gedicht welke door trainer Jeroen de Vries moest worden voorgelezen. De Sint bleek erg tevreden te zijn met vv Emst 2 en daarom gaf hij in samenwerking met Unique tuinplezier uit Emst vv Emst 2 5 fonkelnieuwe derbystarballen. Beiden enorm bedankt hiervoor !!

Om 10:00 uur begon de wedstrijd tussen vv Emst 2 en Heerde 3. De wind gierde over het veld en was van invloed bij het spelen van de lange bal.

De eerste 20 minuten waren voor vv Emst 2. Er werd goed gespeeld en Heerde kon alleen maar tegenhouden. Na 10 minuten was er zelfs een doelpunt voor vv Emst 2 vanwege buitenspel afgekeurd.
Ook leek reservekeeper Jaimy Zweekhorst nog het veld in te moeten komen na een harde overtreding op onze keeper Erik Braakman. Gelukkig viel het mee en kon Erik verder.

Hierna leek Heerde op 0-1 te komen maar ook deze goal werd afgekeurd vanwege buitenspel. Een kopie van het afgekeurde doelpunt van Emst.

Na 32 minuten was er een mooie steekbal vanuit de midden waarmee Rayche vrij voor de keeper werd gezet. En Raychel twijfelde geen moment en schoot de 1-0 binnen.

Niet veel later maakte de Sven Jansen de 2-0 door scherp te zijn na een vrije trap en knap de bal achter de doelman van Heerde te schieten.

Dit was tevens de ruststand.

Na de rust hetzelfde weer en een vv Emst 2 op zoek naar de 3-0. Heerde 3 ging op zoek naar de 2-1. Het spel werd wat harder en de scheidsrechter spaarde de spelers waar hij een aantal gele kaarten voor zware overtredingen had kunnen geven. De achterhoede van vv Emst 2 gaf vandaag niet veel weg, het middenveld stond goed en de spitsen kregen kansen.

In de 67e minuut kreeg vv Emst 2 een cornerbal en die bal ging langs alles en iedereen en kwam zo in de voeten van Wesley Pannekoek die heel beheerst de wedstrijd op slot gooide door de 3-0 binnen te schieten.

Vlak voor tijd was het Heerde die nog iets terug deed door op randje buitenspel de 3-1 binnen te tikken. Zowel grensrechter van Emst als de scheidsrechter zagen hier niets in en keurden het doelpunt voor Heerde goed.

Deze 3-1 is tevens de einduitslag waarmee Emst 2 de 5e plek verder verstevigd en volgende week mag aantreden thuis tegen de nr 4 Albatross waarmee bij winst in punten gelijk gekomen kan worden.