vv Emst 2 wint nipt in matige wedstrijd

13 november 2016 9:30

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Vanmorgen mocht vv Emst 2 al vroeg aantreden tegen Columbia 4 in Apeldoorn.
Om 09:#0 uur floot de clubscheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.

We hadden vandaag nog steeds een aantal afwezigen maar gelukkig konden we toch met 3 wissels aan de wedstrijd beginnen.
Het was koud, het veld was slecht en beide teams maakten er een matige wedstrijd van.
Veel balverlies aan beide kanten en de spaarzame kansen die er kwamen werden niet benut.
Een 0-0 ruststand was dan ook zeker op z'n plaats.

In de rust gaf trainer Jeroen de Vries aan dat je bij matige wedstrijden er wel vol met z;n allen voor moet blijven gaan en dat iedereen gewoon in zijn positie moet blijven voetballen. Niet in paniek raken en hopen dat in de 2e helft het balletje een paar goed zou vallen.

Met de rust kwamen Patrick en Sjoerd in het veld voor Ron en Wesley en Columbia 4 startte driect fel.
Deze wat oudere ploeg wilde snel op voorspriong komen maar dit lukt hen niet, Erik keepte goed en ook onze verdediging gaf weinig weg. In de 67e minuut was het toch zover voor vv Emst 2 want onze spits Rene de Wilde ronde een mooie aanval goed af en hierdoor kwamen we op voorsprong.
Nu vasthouden en de punten mee naar Emst nemen. Dit werd nog niet gemakkelijk
De kansen op 0-2 werden niet benut en richting het einde van de wedstrijd kreeg Columbia een aantal gevaarlijke vrije trappen en cornerballen. Maar weer stond Erik goed te keepen en bleef het 0-1 in het voordeel van Emst 2.

Vlak voor tijd werd Bram in de 16 meter van Emst neergehaald maar de scheidsrechter besloot van een grote afstand dat dit geen strafschop was. Niet snel daarna floot hij af en konden de 3 punten mee naar Emst in deze moeizame wedstrijd op deze druilerige zondagochtend.

Door deze overwinning stijgt Emst 2 richting de subtop en bezet op dit moment plek 5.
Volgende week om 10:00 uur gaan we weer verder met een thuiswedstrijd tegen Heerde 3/