vv Emst 2 dendert over WSV 5 heen

6 november 2016 10:00

Erwin Heijmeriks

Opstelling

Maar liefst 8 spelers waren vandaag aanwezig en hierdoor was het deze week een gepuzzel voor trainer Jeroen de Vries maar vandaag verschenen er toch weer 15 spelers aan de aftrap.
Oud gediende Gerwin Tellegen was van de partij net als Niels Braakman die wel weer zin had in een potje voetbal. Ook leider Delano Bruggink had zich in het wedstrijdtenue gehesen en als laatste waren Maximiliaan Beaart en Martin Tessemaker vanuit de A1 aangesloten.

Voorafgaand de wedstrijd was het fotomoment voor onze website en werden de gebroeders Alex en Sjoerd vd Esschert bedankt voor hun tassensponsoring bij de vv Emst.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Erwin Heijmeriks voor het begin van de wedstrijd en na 1 minuut kon hij al fluiten voor een geldig doelpunt van vv Emst 2. Gerwin Tellegen was de maker van dit supersnelle doelpunt. Vv Emst 2 starte scherp en zette direct WSV 5 onder druk.Binnen 10 minuten lag de bal al weer in het net bij WSV en ditmaal was het Raychel CIjntjen dit erg cool de 2-0 binnenschoot. Het leek een makkelijke ochtend voor vv Emst 2 te worden.

Niets was minder waar want het tempo ging uit de wedstrijd, vv Emst 2 verslapte en de ruimtes op het middenveld werden erg groot. WSV 5 kwam beter in de wedstrijd en kreeg een aantal goede kansen op de aansluitingstreffer. Ook vv Emst 2 kreeg mogelijkheden om de score uit te breiden maar dit lukte niet.

In de 34e minuut lukte het WSV dan toch om terug te komen in de wedstrijd door de 2-1 binnen te schieten. vv Emst 2 schrok hier een beetje van maar probeerde direct weer het spel van de eerste 20 minuten op te pakken. Metname onze 2 buitenste middenvelders, Rene de Wilde en Niels Braakman speelden sterk.

Helaas werd er voor de rust niet meer gescoord en bleef de 2-1 op het scorebord staan.

In de rust was het muisstil toen trainer Jeroen de Vries exact kon aangeven waar het misging aan de kant van vv Emst 2. Met een aantal goede tactische aanwijzingen en 2 wissels moest het de 2e helft beter.
De 2 A-speler Maximiliaan Beaart en Martin Tessemaker maakten hun debuut bij de seniiren en kwamen in het veld voor Patrick Langevoort en Raychel Cijntjen.

Na de rust pakte vv Emst 2 de aanwijzingen goed op en het werd een schiettent aan de kant van WSV.
Na 20 minuten in e 2e helft stond het maar liefst 7-1 waarbij opgemerkt moest worden dat Maximiliaan voetbalde alsof hij al jaren in Emst 2 speelde en maakte 2 fraaie doelpunten. Het mooiste doelpunt kwam op naam van Rene de Wilde. Vanaf 20 meter stifte hij de bal perfect over de keeper van WSV en net onder de lat ging deze het doel in. Erg fraai !! Er waren en kwamen meer kansen maar die konden niet worden afgemaakt. vv Emst 2 speelde erg goed vandaag.

Na 70 minuten mocht Gerwin Tellegen naar de kant en kwam leider Delano Bruggink in het veld.

5 minuten later was het weer Rene de Wilde die de 8-1 binnenschoot. WSV had niets meer in te brengen en snakte naar het einde van de wedstrijd.

Met nog een kwartier te spelen mocht ook de sterk spelende TIm Vijge naar de kant en voor hem kwam Jochem Kranenborg in het veld,

De wedstrijd werd netjes uitgespeeld en de 8-1 ging als einduitslag de boeken in.
Een mooi prestatie voor de mannen van trainer Jeroen de Vries.

Komend weekend staat een uitwedstrijd tegen Columbia 4 op het programma en hopen we deze goede lijn voort te kunnen zetten.