Vv Emst 2 schiet uit z’n slof tegen nummer 4 op de ranglijst Wsv 4

16 oktober 2016 10:00

Erwin Heijmeriks

Opstelling

Vandaag mochten de mannen van trainer Jeroen de Vries op een heerlijke zonnige herfstdag thuis aantreden tegen de nummer 4 van de competitie WSV 4. Zelf stond vv Emst 2 op dat moment op de 9e plek.

WSV 4 is de laatste seizoenen een moeilijke goed voetballend ervaren team. Vooraf een zware klus.

De wedstrijd van vandaag stond in het teken van de rentree van de Braakmannetjes. Zo keepte Erik zijn eerste wedstrijd van dit seizoen na eind vorig seizoen geblesseerd geraakt te zijn aan zijn hak. Opmerkelijker was de terugkeer van Niels die dit seizoen overkwam van sv Epe waar hij de afgelopen seizoenen in het 1e en 2e heeft gevoetbald. Helaas konden we vandaag niet beschikken over onze topscorer Raychel Cijntjen.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Erwin Heijmeriks voor het begin van de wedstrijd en al snel nam WSV 4 de bal in de ploeg en tikte er lustig op los. Vv Emst 2 kreeg in de beginfase moeilijk grip op deze tegenstander. Na een kleine 10 minuten werd dit beter door een goed voetballend middenveld van Emst 2. In de 13e minuut kwam de eerste kans en die was ook direct raak. Michael Pannekoek tikte een goede voorzet achter de keeper van WSV, 1-0.

Vv Emst 2 bleef doordrukken en hield het tempo hoog. WSV leek hier vandaag moeite mee te hebben. In de 21e minuut werd misschien wel de mooiste goal van deze morgen gemaakt want Tim Vijge poeierde de bal in het doel van WSV. De keeper had geen enkele kans om die bal te pakken, 2-0.

Wat een ongekende luxe voorsprong voor Emst 2 en er wordt ook erg goed gevoetbald. WSV 4 kwam er maar niet aan en bij vv Emst 2 lukte ook werkelijk alles. Rene de Wilde gooide 10 minuten voor rust de wedstrijd al op slot door vanaf de zijkant op de komen en de bal diagonaal bijna vanaf de achterlijn binnen te schieten. Wederom een erg mooi doelpunt.

In de rust kon er gewisseld worden. Aanvoerder Herman Bosch en Raymond de Gunst bleven aan de kant en werden vervangen door Patrick Langevoort en Niels Braakman.

Na de rust zette WSV nog wel aan maar ook met de nieuwe mensen bleef vv Emst 2 compact spelen. Gaf achterin niets weg en heerste op het middenveld. Ook de spitsen wisten elkaar erg goed te vinden. Onze spits Rene de Wilde speelde voor de rust al erg sterk en zetten dit na de rust voort. In de 60e minuut werd er een mooie aanval door hemzelf opgezet en na een aantal schijven kwam de bal bij Rene terug en via een mooie stiftbal maakte hij er 4-0 van.

Na 65 minuten was de pijp leeg bij Rene en werd hij vervangen door Jochem Kranenburg die nog koud in het veld in  de 67e minuut de 5-0 op het scorebord wist te zetten.

Vlak voor tijd kreeg vv Emst 2 een vrije trap op zo’n 20 meter voor het doel van WSV. Bas Tiemens nam deze bal maar via de keeper kwam hier een cornerbal uit voort.

Deze cornerbal werd door Wesley Pannekoek genomen (hij beweerde zelf een erg slecht genomen cornerbal).

Wesley schoot deze bal laag over de grond naar Bas Tiemens die zich niet bedacht en de bal in 1x op de schoen nam en schitterend de 6-0 binnenschoot.

Zo kwam er na 90 minuten op deze heerlijke zondagmorgen een eind aan de wedstrijd en konden de mannen van Jeroen de Vries terugkijken op een zeer goede wedstrijd met een erg mooi resultaat.

Volgend weekend een vrij weekend en dan op 30 oktober a.s. afrezien naar Barneveld 2. De nummer 2 uit de competitie.