vv Emst 2 krijgt in 94e minuut penalty tegen en speelt hierdoor gelijk uit bij sv Vaassen 3

Vaassen 3 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

9 oktober 2016 10:00

Keizer, G.P.M.

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag de 2e wedstrijd voor trainer Jeroen de Vries bij onze vv Emst 2.

Helaas een aantal geblesseerden aan onze kant. Niek Vijge is na vorige week uitgeschakeld door een knieblessure. Jochem Kranenborg kampt met een enkelblessure. Roy Wagenvoort zal voor de winterstop nog niet kunnen gaan voetballen. Keeper Erik Braakman is nog niet wedstrijdfit maar inmiddels wel weer in training.

Toch vandaag met 14 spelers op weg naar sv Vaassen waar we om 10:00 uur af mochten trappen.

Vandaag wederom een scheidsrechter in opleiding en laten we het maar meteen zeggen. Ook deze man floot weer super goed. Mooi om te zien dat deze ambiteuze scheidsrechter in onze klasse hun carriere beginnen.

Als snel werd duidelijk dat we vandaag goed stonden en we probeerden vanaf het begin druk naar voren te zetten waardoor Vaassen het moeilijk had bij de opbouw. Tocht was de eerste kans voor Vaassen want een rare hoe bal die als voorzet of schot op goal bedoeld was belande op de paal.

Hierna speelde Emst de bal goed rond en speelden we erg compact. Er kwamen kansen voor Emst maar dit resulsteerde niet in doelpunten. Vaassen kreeg maar moeilijk grip op Emst en trok na een dik uur voetballen even aan de rem door een redelijk harde overtreding op onze hard werkende Wesley. De scheidsrechter vond deze overtreding een gele kaart waard en zo gingen we met 10 tegen 11 verder.

Het veldoverwicht van Emst werd groter en in de 36e minuut, na een mooie pass vanaf het middenveld op onze spits Raychel CIjntjen kon hij vrij op de keeper van Vaassen afgaan. Raychel bedacht zich geen moment en schoot genadeloos de 0-1 binnen.

Nadat Vaassen weer met 11 spelers mochten spelen maakte Sven een overtreding van achteren op een speler van Vaassen en nu mocht hij terecht even 10 minuten zitten na het tonen van de gele kaart aan hem.

Waar we vorige week beter gingen voetballen met 10 man was dat vandaag het tegenover gesteld. We leken even de weg kwijt en Vaassen kreeg een paar goede kansen op de gelijkmaker. Zelfs een bal in onze 16 werd rakelings door de aanvoerder van Vaassen over de lat geschoten. Hier kwam Emst erg goed weg.

Na 45 minuten floot de perfect leidende KNVB scheidsrechter voor de rust.

Na de rust begin Vaassen scherp en speelde Emst nog 5 minuten met 10 spelers. Nadat Sven weer in het veld kwam kwam de rust terug bij vv Emst 2. Er kwamen zelfs kansen op de 0-2 maar onze spitsen hadden hun vizier nog niet echt op scherp.

Vaassen was op zoek naar de gelijkmaker maar speelde veel de lange bal op de snelle linksbuiten van Vaassen. Gelukkig had Robbert deze speler volledig in de zak. Vaassen was vooral gevaarlijk uit standaard situaties, vrije trappen en cornerballen. Toch hield Jaimy zijn doel knap schoon.

Na 70 minuten moest onze spits Raychel met een blessure naar de kant en was het gevaar bij ons voorin weg. Nog 20 minuten compact verdedigen en via een snelle counter de 0-2 proberen te maken.
Dit counteren lukte een paar keer goed maar de 0-2 viel niet.

Toch leek de overwinning niet meer in gevaar de komen maar in de allerlaatste minuut van de wedstrijd in de 94e minuut schoot sv Vaassen op het doel van Jaimy. Deze bal kwam op de knie van Robbert en vervolgens tegen zijn hand. De goed fluitende scheidsrechter zag dit en kon niets anders dan een penalty te geven. Vaassen schoot deze goed binnen en direct hierna was het einde wedstrijd.

Erg zuur voor de teleurgestelde mannen van trainer Jeroen de Vries. De overwinning was zo dichtbij en we hadden een goede wedstrijd op de mat gelegd.  Vorige week stelden wij in de laatste minuut de 3-3 veilig tegen V en L 2 en vandaag was het helaas anders om.

In de kantine van sv Vaassen werd nog even gezellige met de tegenstander nagepraat onder het genot van een biertje en een heerlij balletje gehakt.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen WSV 4, de nummer 4 uit onze competitie.