Vv Emst 2 komt knap terug in de wedstrijd en steelt punt thuis tegen V en L 2

2 oktober 2016 10:00

Bergen, J. van

Opstelling

Vandaag de altijd leuke wedstrijd tegen V en L 2 op het programma. In de voorbereiding hebben we tegen elkaar geoefend uit bij V en L die dit seizoen getraind worden door Emsternaar Gert Wagenvoort en ging V en L als terechte winnaar van het veld. Vandaag dus iets recht te zetten voor Emst 2.

Bij Emst 2 vandaag ook de nieuwe trainer Jeroen de Vries op de bank. Klik hier voor het artikel: ‘Jeroen de Vries nieuwe trainer vv Emst 2’

Vanaf de aftrap bleek V en L 2 over een sterke voetballende ploeg te beschikken. Emst 2 liep achteruit en keek na 3 minuten al tegen een 0-1 achterstand aan.

V en L 2 wist goed druk te zetten op Emst 2 en in de 18e minuut werd het zelf 0-2. Het zou een zware morgen worden.

Na dit doelpunt nam V en L 2 gas terug en kon Emst 2 wat beter in de wedstrijd komen maar nog resulteerde dit niet in kansen voor Emst 2. Wel kreeg V en L 2 kansen om zelfs op 0-3 te komen. De spits van V en L 2 ging alleen op keeper Jaimy Zweekhorst af maar die verkleinde zijn doel goed en wist zelf de bal over de zijlijn te schieten. Emst 2 kwam hier goed weg. In de 34e minuut maakte Sjoerd vd Esschert een harde overtreding en mocht met geel 10 minuten de bank opzoeken. Dit was voor Emst 2 wel het sein de mouwen op te gaan stropen en met 10 man meer strijd te gaan leveren. Deze strijd drukte  V en L 2 was naar achteren en in de 43e minuut schoot Sven Jansen er fraai en hard de aansluitingstreffer binnen. Deze 1-2 kwam ook als ruststand op het scorebord.

In de rust greep de nieuwe trainer Jeroen de Vries direct in. In deze eerste helft zag hij een aantal voetballers voor het eerst aan het werk en kon hij Emst 2 mooi eens analyseren. Jeroen was direct erg duidelijk naar het team en gaf aan waar de zwakte aan onze kant vandaan zou kunnen komen. Met een aantal aanpassingen qua veldbezetting zetten hij Emst 2 anders neer om zo de 2e helft in te gaan. Er werd nog even niet gewisseld.

Deze andere veldbezetting gaf meer rust en duidelijkheid aan de kant van Emst 2. Toch bleef V en L 2 de betere ploeg maar zij werden steeds meer genoodzaakt de lange bal te gaan spelen. In de 54e minuut maakte V en L 2 de 1-3 na zwak verdedigen aan de kant van Emst 2. De wedstrijd leek gespeeld.

In de 60e minuut bracht de trainer 2 wissels aan de kant van Emst 2. De A1-spelers Pepijn van Zetten en Michel van Huffelen kwamen het veld in en zij brachten direct meer strijd. Nog geen minuut later werd onze spits Raychel Cijntjen diep gestuurd en na een perfecte voorzet over de grond was het wederom Sven Jansen die de 2-3 wist binnen te schieten. Kon er dan nog een punt gehaald gaan worden?

Met nog een kwartier te spelen kwamen er kansen aan de kant van Emst maar dit resulteerde niet in een doelpunt. Wel verdraaide of verstapte onze spits Niek Vijge zich en moest met een knieblessure naar de kant. Hij werd vervangen door Kampenaar Jochem Kranenborg. In dit laatste kwartier speelde Emst 2 alles of niets maar het leek erop dat V en L 2 met de 3 punten er vandoor zouden gaan. Gezien het wedstrijdbeeld zou dit terecht geweest zijn. Toch was dit niet het geval want in de 88e minuut kwam er een hoge bal voor het doel van V en L 2 en was het wie anders dan Raychel Cijntjen die erg knap met de borst de bal achter de doelman van V en L 2 wist te werden. De 3-3 werd dan ook als overwinning aan de kant van  Emst 2 gevierd. De wedstrijd werd uitgespeeld en na 90 minuten mochten we concluderen dat Emst 2 een punt had gestolen van een goed spelend V en L 2.

Wat ook nog zeker even in de dit verslag gemeld moet worden is dat we een 17 jarige scheidsrechter van de KNVB toegewezen hadden gekregen bij deze wedstrijd en deze kan terug kijken op een erg goede wedstrijd. Een groot compliment om als jongste van het veld de 22 spelers, wissels en begeleiding op een strakke manier te begeleiden in deze wedstrijd.

Volgende week weer een mooie wedstrijd op het programma want dan mag Emst 2 om 10:00 uur uit spelen tegen Vaassen 3.