vv Emst 2 verliest in doelpuntrijk duel van Loenermark 3

25 september 2016 10:00

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Vandaag de 3e wedstrijd in deze competitie en wel uit tegen Loenermark 3.
Voor ons een onbekende tegenstander waar we met 14 spelers naar toe afreisden. Verder waren ook de geblesseerden van de partij waardoor we met maar liefst 19 spelers present waren.

Vandaag was Henry van Ommen bereid gevonden te vlaggen en deed leider Herwin de coaching.
Gerwin Tellegen was vandaag helaas afwezig.

Om 10:00 uur begin de wedstrijd op deze heerlijke zomerse herfstdag.
De wedstrijd was nog geen 2 minuten oud en de bal lag al achter onze keeper Jaimy. We begonnen erg slap aan deze wedstrijd tegen een jong en beweeglijk Loenermark 3. Vooral onze verdedigers hadden veel moeite met de snelheid van de spitsen van de tegenstander. Voor we het wisten was het na 19 minuten 3-0 en hadden we zelf nog geen kans gecreeerd. Tot overmaat van ramp kreeg een van onze verdedigers na 20 minuten geel en bij de discussie hierover direct de 2e gele kaart, dus rood.
Dit kon wel eens een hele moeilijke wedstrijd gaan worden.

Na een paar omzettingen kregen we wat meer grip op de wedstrijd. Met maar 2 kansen voor ons die naast gingen kwam er een 3-0 ruststand op de scorebord waarover we niet mochten klagen want een 6-0 had ook maar zo gekund.

In de rust een zware speech om de koppies weer dezelfde kant op de krijgen. Ook direct 3 wissels in de rust om zo te proberen weer in de wedstrijd terug te komen.

Nou daar kwam niets van want de 2e helft was nog geen minuut oud en de bal ging erg makkelijk door de scheidsrechter gegeven op de stip. Nooit geweten dat struikelen over eigen benen ook een penalty kon opleveren maar goed Loenermark schoot de bal feilloos binnen en de 4-0 was een feit.

Het leek dat de clubscheidsrechter van dienst een beetje door de zon bevangen werd want hij floot bijna alles in het nadeel van de vv Emst terwijl we bij een 4-0 voorsprong en een man minder toch echt dachten dat de wedstrijd wel gespeeld zou moeten zijn.

Onze spits Raychel dacht hier anders over want hij schoot na een knappe solo de 4-1 binnen. Zouden we met 10 man toch nog terug kunnen komen in de wedstrijd? Loenermark bleef goed spelen en maakte 2 minuten laten aan alle illusies een einde door de 5-1 te maken.

Weer 2 minuten later was het de sterk spelende Raychel die weer knap de 5-2 maakte. Veel doelpunten, leuk voor het publiek.En het werd nog erger want binnen 5 minuten liep Loenermark uit naar 7-2 waarbij het aan de vv Emst kant er niet best uitzag. In de 70e minuut kon de scheidsrechter dan eindelijk weer van zich laten horen want de hele 2e helft zat hij te wachten om een middenvelder van ons met geel naar de kant te sturen en ja hoor eindelijk vond hij iets om dit te doen. We mochten dus met 9 man verder.
Dat onze coach het hier niet mee eens was liet hij blijken en ook hij mocht het veld verlaten en 30 cm naar achteren achter de afrastering gaan staan.

Dat Raychel toch graag zijn doelpuntjes mee wil pakken liet hij in het laatste deel van de wedstrijd zien door er nog 2 binnen te schieten en zo eindigde deze Offday in een 7-4 nederlaag. De enige 2 positieve uitzonderingen vandaag waren grensrechter Henry en spits Raychel.

Snel vergeten en op naar volgende week, thuis tegen V en L 2, het team van de Emster trainer Gert Wagenvoort.