vv Emst 2 speelt sterk maar weet niet te winnen van beter Voorwaarts T 5

18 september 2016 10:00

Erwin Heijmeriks

Opstelling

Aan het einde van vorig seizoen werd er door vv Emst 2 nog uit met 7-1 van Voorwaarts T 5 verloren.
Kortom het kon vandaag wel eens een zwate pot voor de mannen van interimcoach Gerwin Tellegen worden.

Vandaag veel afwezigen. Sjoerd vd Esschert en Rene de WIlde zijn nog steeds met vakantie. Erik Braakman, Roy Wagenvoort, Raymond de Gunst en Patrick Langevoort zijn geblesseerd en Robbert Jan Goedhart mocht door blessures aansluiten bij vv Emst 1.

Toch hadden we deze ochtend 14 spelers. Pepijn van Zetten was vanuit de vv Emst JO19-1 toegevoegd en leider Delano Bruggink had als 14e man ook het wedstrijdtenue aangetrokken.

Om 10:00 uur floot Erwin Heijmeriks voor het begin van de wedstrijd en direct werd duidelijk dat Voorwaarts nog steeds over het goed voetballende team van de voorgaande jaren beschikte. Goed veldspel en veel mooie pases maakte het onze vv Emst 2 erg moeilijk. vv Emst 2 moest veel inzakken en kon alleen maar verdedigen. DIt ging trouwens erg goed. Aanvallend kwam vv Emst 2 er maar af en toe uit en de middenvelders moesten keihard werken. In de 18e minuut kreeg Voorwaarts een cornerbal en die werd erg knap binnengekopt. Toch stond deze speler erg vrij om te koppen.
Vv Emst 2 probeerde het spel op te pakken maar Voorwaarts speelde erg goed en vv Emst 2 had niet veel in te brengen.

De 0-1 was ook tevens de ruststand.

In de 2e helft kreeg vv Emst 2 meer grip op de tegenstander en kon meer vooruit gaan voetballen. Toch moesten de verdedigers goed op hun hoede zijn want af en toe kwam Voorwaarts er pijlsnel uit. En in de 65e min leek de wedstrijd gespeeld toen Voorwaarts via een klutsbal en gebruik makend van het been van onze keeper Jaimy de 0-2 wisten te maken. Voor onze vv Emst 2 was dit het sein om alles of niets te gaan spelen en niet veel later maakte Voorwaarts in hun eigen 16 meter een handsbal en de scheidsrechter wees heel resoluut naar de stip. Onze spits Raychel schoor deze strafschop onberispelijk binnen, 1-2. De spanning in de wedstrijd was terug.

vv Emst 2 rook een puntje en kreeg door dit doelpunt vleugels. Er kwamen meer kansen op de gelijkmaker en er werd erg goed gevoetbald door vv Emst 2 tegen een toch wel veel beter Voorwaarts T 5. Voorwaarts kon de wedstrijd op slot gooien maar onze verdedigers en keeper Jaimy speelden sterk. Jaimy redde een aantal keren erg knap.

Na 90 minuten floot de goed leidende Erwin Heijmeriks voor het einde van de wedstrijd en won Voorwaarts terecht met 1-2 waar de vv Emst 2 toch terug kon kijken op een goede wedstrijd.

Volgende week wacht wederom een zware uitwedstrijd tegen het nog ongeslagen Loenermark 3.