vv Emst 2 start competitie goed met overwinning op Robur et Velocitas en is op doelsaldo direct koploper

Robur et Velocitas 4 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 09

11 september 2016 10:00

Clubscheidsrechter

Opstelling Emst 2 (zon)

Verslag vv Emst:
Vorige week zondag de eerste competitiewedstrijd voor onze vv Emst 2 uit naar Robur et Velocitas 4. De voorgaande seizoen speelden we vaak tegen Robur 3 dus was dit een nieuwe tegenstander voor ons.

Met 14 spelers waren we afgereisd naar Apeldoorn. Rene de Wilde, Sjoerd vd Esschert en Robbert Mulder waren afwezig en Roy Wagenvoort en Erik Braakman zijn nog geblesseerd.

Bij de aftrap bleek dat Robur geen scheidsrechter had kunnen regelen en zo moest er een speler uit hun eigen Robur 4 gaan fluiten. Om 10:00 uur begon de wedstrijd.

Als snel werd duidelijk dat Robur over een aantal goed voetballende voetballers beschikte. Zo op het eerste gezicht leken zij vroeger ook samen op een hoger niveau gespeeld te hebben. Veel balbezit voor Robur en een counterend en verdedigend vv Emst. Dag counterende voetbal lag vv Emst wel en in de 19e minuut werd was het Sven Jansen die via de zijkant opkwam en wilde voorgeven. Toch besloot hij op het allerlaatste moment dit niet te doen maar snoeihard de bal binnen te schieten, 0-1. De keeper van Robur had gewoon even tijd nodig om hier van bij te komen, een erg fraai doelpunt van onze Sven.

Robur bleef voetballen en aandringen. Toch werden ze niet echt gevaarlijk maar had wel constant balbezit.
Na een half uur spelen counterde vv Emst 2 weer goed en het was Raychel Cijntje die na een mooie goede aanval de 0-2 wist binnen te schieten. Hierna speelde het spel zich voornamelijk op het middenveld of onze helft af. Kleine overtreidingen aan beide kanten maar de speler/scheidsrechter floot deze ochtend erg goed en had alles in de hand. Helaas moest 5 minuten voor rust Raymond gewisseld worden nadat hij zo als het er nu naar uitziet een enkelblessure opgelopen heeft. Wesley Pannekoek was zijn vervanger.

Na 45 minuten stond er een 0-2 ruststand op het scorebord.

Na de rust werd de net van vakantie teruggekeerde Bas gewisseld voor de net van vakantie teruggekeerde Patrick. Het spel van de 2e helft leek erg op die van de 1e helft. vv Emst werd naar achteren gedrukt maar verdedigde goed en keeper Jaimy verrichte een aantal goede reddingen. Een een iet wat hard tackel op de keeper moets vv Emst 2 10 minuten met 10 man verder nadat Raychel hier terecht geel voor kreeg. In de 59e minuut werd de moegestreden Sven gewisseld voor Jochem. Kansen genoeg voor Robur maar gelukkig geen doelpunten.

vv Emst 2 kreeg meer grip op het middenveld en na 78 minuten was er een mooie aanval van vv Emst 2 waarbij Raychel niet zelfzuchtig was maar de bal afgaf op de er beter voorstaande Niek Vijge die de 0-3 koel binnenschoot. Even leek dit doelpunt afgekeurd te worden want de grensrechter van Robur vlagde voor buitenspel maar omdat Niek achter de bal gebleven was kon dit niet en dit had de uitstekend leidende speler/scheidsrechter ook goed gezien en hij keerde het doelpunt goed. Een erg belangrijk moment voor onze vv Emst 2.

Na dit doelpunt vond Robur het welletjes en kon onze vv Emst 2 de wedstrijd rustig uitspelen. Het was wederom spits Raychel Cijntje die vlak voor tijd de 0-4 binneschoot en dit bleek tevens de eindstand te worden. Door deze overwinning kan vv Emst 2 zich na deze eerste speelronde koploper noemen. Een mooi resultaat voor de mannen van interimcoach Gerwin Tellegen.

Man van deze wedstrijd werd zonder twijfel de scheidsrechter van Robur want als speler je eigen team te moeten fluiten en dit dan ook nog bijna foutloos te doen dat verdiend een groot compliment.