vv Emst 1 pakt punt, speelt goed maar krijgt veel te weinig waarbij de 3-3 van Basteom 1 dubieus genoemd kan worden

Basteom 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse D

26 maart 2017 14:00

Plant, A.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:

Pal achter de plaatselijke Aviko fabriek laat Emst twee hele dure punten liggen.

Mijn navigatie stuurde me vanmiddag langs de mooie IJssel. Vanuit Zutphen naar het mooie Baak en vanuit Baak richting plaats van bestemming. Het Gelderse Steenderen was vandaag de opponent van de Emstenaren, plaats van handeling Sportpark Het Hooge Wessel. Eenmaal aangekomen reed ik tegen de plaatselijke Aviko Fabriek aan. Ik had nogal honger en die lucht die daar vandaan kwam, bracht me even van de leg, maar toch moest ik om de fabriek heenrijden om daar onze Oranje Hemden te zien voetballen tegen de SV Basteom. Vier jaar geleden is deze ploeg gefuseerd (fusie tussen Baakse Boys en SV Steenderen). Op het mooi gerenoveerde complex van Steenderen worden de wedstrijden gevoetbald. Het veld van Baakse Boys heb ik me laten vertellen door wat Basteom supporters is afgebroken en niet meer in gebruik.

Nu naar de wedstrijd. Na de zeer onfortuinlijke nederlaag tegen SVBV afgelopen week, vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Emst startte fel maar moest toch toezien hoe de spits zeer bekwaam de 1-0 raak kopte. Zeven minuten later wist Lorenzo van Gortel met een goede vrije trap Desmond Dijkgraaf te bereiken en hij tikte beheerst raak bij de eerste paal: 1-1. Hierna golfde het spel op en neer maar was Emst de bovenliggende partij. In de 41e minuut werd Rick van Mourik onderuit gehaald en Dennis Kloezeman (penaltykiller VV Emst) schoot feilloos raak in de linkerhoek: 1-2. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft begon Emst slap en moest het toezien hoe SV Basteom druk uitoefende op de Emster defensie. Grote kansen leverde dit echter niet op. In de 70e minuut wist Lorenzo zelf een fout in de defensie van Basteom genadeloos af te straffen: 1-3. De keeper schoof de ballen in Lorenzo zijn voeten en met een geplaatst schot maakte hij er zelfs 1-3 van. Ongekende weelde voor de Emstenaren, maar het was echt zo. En dit was nog geheel terecht ook. Helaas moest de moegestreden Lorenzo er in de 76e minuut van af. Voor hem in de plaats kwam Martin Langevoort. In de 78e minuut een defensieve fout nadat Emst met te veel man voor de bal stond. Dit resulteerde in de 2-3. Aan de 3-3 in de 80e minuut zat een luchtje aan. Dylan van der Beek kwam in botsing met Jeroen van Essen. Beiden lagen op de grond maar Basteom voetbalde door. De voorzet kwam bij de tweede paal terecht en de net opgekrabbelde Dylan van der Beek toucheerde de bal nog, maar dit was niet voldoende. Van Fair Play was op dit moment geen sprake van de thuisploeg. Emst had de voorzet er uit kunnen halen, maar op dat moment zat Emst er niet goed op. De keeper van Emst had hier door de scheidsrechter in bescherming genomen moeten worden, helaas besloot de scheidsrechter anders. In de slotfase kreeg Emst nog een grote kans, maar de thuisploeg kreeg nog drie opgelegde kansen. Dylan van der Beek hield met drie puike reddingen Emst op de been en zo nam Emst een punt mee naar huis, waar het twee punten laat liggen.

Op weg naar de auto liepen we weer langs de Aviko Fabriek, toch naar binnen? Nee toch maar niet, toch maar naar het mooie Emst. Want de terugreis naar Emst is toch zo'n 50 minuten. Zo komen we nog ergens dit seizoen. Ook Steenderen kunnen we afstrepen van ons lijstje.

Op zondag 2 april speelt Emst de zeer belangrijke thuiswedstrijd tegen Klein Dochteren. Klein Dochteren wist vandaag ook gelijk te spelen en wel met 1-1 tegen de SSA Epse Gorssel Combinatie.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
EMST PAKT PUNT
In Steenderen heeft Emst gisteren het negende punt van het seizoen veroverd door met 3-3 gelijk te spelen tegen Basteom. Het was de derde remise deze competitie voor Emst, dat met een elfde plaats op de ranglijst nog altijd in de onderste regionen van de vijfde klasse D bivakkeert. Desmond Dijkgraaf, Dennis Kloezeman (strafschop) en Lorenzo van Gortel waren trefzeker voor de bezoekers.

Verslag de Stentor Zutphen:
Bij Basteom tegen Emst vielen zes doelpunten en die werden eerlijk verdeeld: 3-3. Trainer Harold Achterkamp van Basteom zag zijn elftal in de slotfase van een 1-3 achterstand terugkomen. ,,Een compliment voor de spelers, die veerkracht hebben getoond. We hadden nog kunnen winnen. Nee, zelfs moeten winnen. Maar als je met 1-3 achterstaat en er is niet lang meer te voetballen, ben je misschien blij met dat ene punt. Het gevoel is toch een beetje tweeledig."