vv Emst 1 speelt goede wedstrijd maar verspeeld resultaat door binnen 8 minuten doelpunten tegen te krijgen.

EDS 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse D

27 november 2016 14:00

Hoven, J.A.

Opstelling

Verslag vv Emst:

Emst 1 is er vanmiddag niet in geslaagd om de aansluiting met de onderkant van de middenmoot te vinden. In de eerste helft had Emst zeker aanspraak op een voorsprong, maar Emst wist de kansen weer niet te verzilveren. De voorhoede had het vizier niet op scherp, er lagen zeker mogelijkheden in de defensie van de gasten uit Ellecom, maar Emst benutte deze ruimtes niet. EDS daarentegen kreeg ook mogelijkheden, maar Dylan van der Beek redde goed en keepte attent.

Hoe anders kan het zijn na rust. In de 53e minuut al snel 0-3 op het scorebord. De meeste mensen waren nog niet terug uit de kantine en keken raar op naar het scorebord. In de 48e minuut een prima aanval over de linkerflank van de gasten die bij de 2e paal keurig binnen werd getikt. In de 51e minuut keepte Dylan van der Beek niet attent en haalde de linkeraanvaller onderuit. Een terechte strafschop die feilloos in de rechterhoek werd geschoten. En 2 minuten later ging de linkeraanvaller over de knie van een Emst verdediger en weer wees dhr. J.A. ten Hoven naar de strafschopstip en weer zat de leidsman aan het goede eind. Deze strafschop werd ook benut en zo stond het in 8 minuten na rust al 0-3. In het restant van het duel ebde het niveau weg en controleerde SC EDS de wedstrijd. Emst kreeg nog wat mogelijkheden via Lorenzo van Gortel, Bram Nuninga en Jeroen van Essen. Emst benutte deze kansen niet zodat Emst nooit meer ''echt'' terug kwam in de wedstrijd.

Een hele pijnlijke nederlaag voor de VV Emst, die volgende week nog thuis speelt tegen SSA Epse/Gorssel Combinatie en die week erop uit tegen SC Doesburg. Dit zijn twee subtoppers. Hopelijk pakt het goede spel van Emst dan goed uit, zodat het met hierna nog 1 wedstrijd te spelen toch nog met een goed gevoel de winterstop in kan.

Emst laat jullie zijn goed bezig en laat hoofd niet hangen, volgende week gaan we er weer voor !!!

Verslag 'De Stentor Epe/Vaassen':
Voor Emst eindigde het thuisduel tegen EDS - alweer een hooggeklasseerde ploeg - in een 0-3 nederlaag. Op de ranglijst blijft de dorpsclub in de vijfde klasse D zondag wel Klein Dochteren voor, die ploeg kwam niet in actie. Emst treft komend weekeinde de Epe/Gorssel Combinatie op eigen veld.