vv Emst 1 speelt goed en wint zeer verdiend van FC Zutphen 1

6 november 2016 14:00

Wesselkamp, G.J.W.

Verslag vv Emst:
Zondag 6 november was het dan zover, de eerste drie punten voor de VV Emst 1. Onlangs werden er al 2 punten bij elkaar gesprokkeld, maar nu is ook de eerste overwinning binnen. Het leek de eerste helft allemaal goed te gaan en de twee goals via Lorenzo van Gortel en Rick van Mourik waren goed uitgespeeld, maar toch moest Emst in de omschakeling oppassen via de snelle vleugel aanvallers. Lorenzo wist raak te schieten na een snel genomen vrije trap van Wouter van Amersfoort en knalde de bal in de rechter onderhoek en Rick van Mourik glipte door de defensie van FC Zutphen heen en wist vijf minuten voor rust de 2-0 binnen te schieten. Ook de lat stond tot twee maal een treffer in de weg. Helaas voor de VV Emst.

Na rust maakte Lorenzo van Gortel snel de 3-0 en daarna gebeurde lange tijd niets meer. Emst zakte wat weg, geloofde het wel, maar toch kwam Zutphen een kwartier voor tijd terug nadat de bal in de verre hoek ging via de binnenkant van de paal: 3-1. Emst was het even helemaal kwijt maar mede door goed verdedigen van A1 doelman Stan Blokvoort bleef Emst in de wedstrijd. Een hectische slotfase brak aan en in de 86e minuut werd het zelfs 3-2. Hierna was het pompen of verzuipen, maar Emst trok uiteindelijk de overwinning over de streep.

Zondag 27 november wordt de competitie thuis hervat met een thuiswedstrijd tegen SC EDS uit Ellecom

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Primeur voor vv Emst.
Feest bij de voetbalvereniging Emst. De ploeg van trainer Herman Harleman pakte gisterenmiddag de eerste competitiezege. Op Sportpark 't Hanendarp werd FC Zutphen met 3-2 verslagen. Door de overwinning groegen de Emstenaren, die vijf punten uit negen wedstrijden haalden, de rode lantaarn in de vijfde klasse D over aan De Hoven. De Zutphense ploeg heeft slechts drie punten, maar nog wel een duel toegoed.

Verslag de Stentor Zutphen:
FC Zutphen bleef in het uitduel tegen Emst met 3-2 aan de verkeerde kant van de score. Trainer Toon Hillebrand zag zijn elftal na rust terugkomen. "Over de gehele wedstrijd gezien is de winst voor Emst verdiend, zij waren fanatieker. Maar na de 3-2 in de slotfase had er misschien toch nog meer voor ons ingezeten."