vv Emst 1 speelt goed voetbal maar vergeet zichzelf te belonen.

Klein Dochteren 1 (zon)

J Leidekker
G Hissink
J Bouwmeester
M Moustapha
J Fliegen

Mannen zondag, 1, 5e klasse D

30 oktober 2016 14:00

Beckers, D

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:
volgt

Verslag De Stentor Epe/Vaassen:
De situatie van Emst in 5D stemt al niet veel vrolijker. Al viel er gisteren goed nieuws te noteren.
De veluwenaren verdubbelden dankzij de 1-1 bij Klein Dochteren het puntentotaal naar twee.

Verslag De Stentor Zutphen:
Strijdend Klein Dochteren maakt stapjesEen opponent die de wedstrijdkleding thuis had laten liggen. Een scheidsrechter die niet kwam opdagen. En twee staartploegen die na negentig minuten strijden de buit eerlijk verdeelden. De wedstrijd tussen Klein Dochteren en Emst (1-1) bleek een middag 'kelderklassevoetbal' in optima forma.

Zowel Klein Dochteren als Emst bivakkeren al zo'n anderhalf jaar in de diepste krochten van het oostelijke amateurvoetbal. Beide brigades sloten de vorige jaargang af als hekkensluiter in de vijfde klasse. Waarbij Klein Dochteren het met slechts twee schamele puntjes en meer dan honderd tegentreffers het wel heel erg bont maakte.

Het treffen gistermiddag tussen de hekkensluiter (Emst) en de nummer voorlaatst (Klein Dochteren) had de rode lantaarn als inzet. Dit twijfelachtig attribuut blijft dus in het bezit van de oranjehemden uit Emst. Onder een heerlijk najaarszonnetje was op sportpark 't Schooldert van goed voetbal geen sprake. De 22 hoofdrolspelers bevestigden vooral waarom zij zo laag staan. Het was vaak al een hele opgave om het lederen speeltuig bij iemand in hetzelfde tenue te krijgen.

Gelukkig vergoedde de enorme strijdlust een hoop. Zowel de thuisploeg als de gasten kregen daarnaast enkele dotten van kansen om de zege op te eisen, maar het was geen toeval dat beide goalies konden uitgroeien tot de uitblinkers. Met name Klein Dochteren-sluitpost Jeroen Brunsveld behoedde zijn elftal met enkele katachtige reacties voor een nederlaag. ,,Ik moest door een blessure de twee vorige wedstrijden missen. Ik had er onwijs veel zin in en was erop gebrand mezelf te laten zien. En volgens mij heb ik dat gedaan", klonk Brunsveld trots.

De doelman hekelde de chaos voor de aftrap. ,,Wij hadden donderdag heerlijk getraind en de voorbereiding naar de wedstrijd toe verliep lekker. Door zaken waar jezelf geen invloed op hebt, wordt dit verstoord." De keeper zag zijn ploegmaten goed starten en dit resulteerde na een half uur spelen in een verdiende voorsprong. ,,Hierna krijgen we een aantal enorme kansen, maar we belonen ons niet. Toch hoeven we onszelf niets te verwijten. We hebben ons het snot voor de ogen gelopen", stelde Brunsveld.

Ook oefenmeester Raymond van der Heide was positief. ,,Vorig jaar was de vraag met hoeveel we zouden gaan verliezen. Nu maak je er elke week toch een wedstrijd van. De laatste stap is om meer wedstrijden te gaan winnen, maar vooralsnog is dat een brug te ver."