vv Emst 1 verliest in doelpuntrijk duel

G Klumper
Raymon Vredenberg
Joeri Bats
Rick van Mourik (penalty)
Raymon Vredenberg (penalty)
Radek van Amersfoort

Mannen zondag, 1, 5e klasse D

16 oktober 2016 14:00

Berge, S.V. ten

Verlag vv Emst:

VV Emst neemt de rode lantaarn over van VV De Hoven

Emst 1 heeft zichzelf vanmiddag een zeer slechte dienst bewezen door te verliezen van hekkensluiter De Hoven. Het ging allemaal al mis na 3 minuten toen de Hoven een vrije trap raak wist te schieten: 0-1. Lorenzo wist dit na 26 minuten ongedaan te maken door in de kluts raak te schieten: 1-1. De eerste helft was kenmerkend voor beide ploegen, het scorend vermogen bij beide teams was niet hoog. Dit zagen we terug in het aantal gemiste kansen voor beide teams. Dylan van der Beek wist Emst op slag van rust nog met twee geweldige reflexen Emst in de wedstrijd te houden. De rust werd bereikt met een 1-1 stand.

In de tweede helft begon Emst weer slap en dit leidde in de 47e minuut tot de 1-2. Een goede aanval over rechts werd tot doelpunt gepromoveerd. Lorenzo mistte vervolgens in de 55e minuut een strafschop, maar Rick van Mourik deed dit 9 minuten later beter, want Emst kreeg weer een strafschop: 2-2. De wedstrijd leek af te stevenen op een 2-2 gelijkspel, maar in de 80e minuut maakte de Hoven na een flitsende aanval : 2-3. Emst was de weg helemaal kwijt en kwam er eigenlijk niet meer aan te pas. Er werd wat paniek voetbal gespeeld en dit leidde achterin bij de Hoven tot hectische momenten, maar de doelman van de Hoven keepte in deze fase goed. In de 90e minuut moest Dylan een fout corrigeren (Emst speelde 1 op 1) en kreeg rood omdat hij de doorgebroken spits neerhaalde. Jeroen v Essen moest keepen, want Emst had al drie keer gewisseld. Jeroen kon de penalty niet tegenhouden: 2-4. In de 92e minuut maakte Lorenzo van Gortel nog wel de 3-4, nadat hij de bal goed tegendraads inschoot. Kenmerkend was hoe VV Emst vanmiddag de goals weggaf, want nog geen 30 seconden later maakte de Hoven aan alle onzekerheid een einde met de 3-5!

Een middag om snel te vergeten! Op zondag 30 oktober de uitwedstrijd naar Klein Dochteren. Dan moet Emst zich revancheren van deze pijnlijke nederlaag in eigen huis van hekkensluiter de Hoven.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:

Veel goals in EmstEen doelpuntrijk treffen gisteren tussen Emst en De Hoven. De Emster formatie scoorde drie keer (twee keer Rick van Mourik en eenmaal Lorenzo van Gortel), maar De Hoven trof vijf keer doel: 3-5 was de einduitslag.

Verslag de Stentor Zutphen:
De Hoven is van de hatelijke nul af. Uit bij Emst werd met 3-5 gewonnen. Raymon Vredenberg van De Hoven was zeer verguld met de winst. ,,Het moest er toch eens van komen. We hebben vandaag een geweldige mentaliteit getoond en dat werd beloond met maar liefst vijf doelpunten. Voor ons een ongekende weelde."