vv Emst 1 pakt met hard werken knap een punt thuis tegen Basteom 1

2 oktober 2016 13:00

Taflan, C.

Verslag vv Emst:

Vandaag mochten de mannen van Herman Harleman aantreden tegen een onbekende tegenstander Basteom 1. Basteom is een fusie club die onstaan is uit de clubs Baakse Boys en Steenderen. Vanaf het seizoen 2012-2013 spelen zijn onder die nieuwe naam Basteom.

De wedstrijd begon vandaag om 13:00 uur. Dit op verzoek van Basteom die zo na de wedstrijd nog kon deelnemen aan hun dorpsfeesten.

Emst starte de wedstrijd wat onwennig en er kwamen kansen aan beide kanten. Onze 16-jarige keeper Dylan vd Beek stond sterk te keepen en voorkwam knap de openingstreffer van Basteom. In de 10e minuut werd Emst gevaarlijk voor het doel van Basteom en het was Emst spits Wouter van Amersfoort die erg fraai de 1-0 binnenschoot. In tegenstelling tot de afgelopen wedstrijden kwam Emst nu lekker op voorsprong. Nu kijken om deze voorspong vast te houden en proberen uit te breiden. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan want Basteom had een goede voetballende ploeg. het spel golfde over en weer en in de 34e minuut werd er in de 16 meter van Emst een overtreding gemaakt op een speler van Basteom. De scheidsrechter kon niet anders dan een strafschop geven. Basteom faalde niet en schoot de 1-1 feilloos van 11 meter binnen.

Voor Emst was het belangrijk de rug te rechten en door te gaan. Toch was het nog geen 2 minuten laten toen de spits van Basteom zo door de verdediging van Emst kon lopen. Er werd hem geen strobreedte in de weg gelegd, gewoon slap verdedigd, en hij schoot koel de 1-2 binnen. Deze 1-2 was tevens de ruststand.

Emst begon na de wat slappe eerste helft gretig en gooide veel strijd in de wedstrijd. Dit resulteerde na een kwartier in wat kansen voor Mark Dijkgraaf, Joey Tiemens en Lorenzo van Gortel. Het begon langzamerhand wat te regenen en dat regenen ging steeds harder. Dit had invloed op de wedstrijd.

Joey Tiemens werd in de 72e minuut goed diep gestuurd, was zijn tegenstander te snel af en werd in de rug geduwd. Dit resulteerde in een strafschop, die aanvoerder Lorenzo van Gortel feilloos raak schoot. Hierna was Basteom van slag en had Emst niet het geluk de score uit te breiden. In de slotfase kreeg ook Basteom zijn kansen, maar in de zeer spannende slotfase werd er niet meer gescoord.

Dus zo kan Emst 1 na vijf competitie wedstrijden haar eerste competitiepunt bijschrijven en zijn we van de hatelijke nul af.

De jongens moesten in de tweede helft diep gaan, maar zag het uiteindelijk ook beloond worden.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Eerste punt Emst
Een 2-2 gelijkspel tegen Basteom leverde Emst het eerste punt op van deze competitie. De dorpsclub scoorde via Wouter van Amersfoort en Lorenzo van Gortel

Verslag de Stentor Achterhoek:
Basteom speelde ook 2-2, bij Emst. Trainer Harold Achterkamp sprak van een bittere pil. "Ik kan elke week hetzelfde verhaal afsteken. We spelen aardig, maar laten de mooiste kansen liggen. Op de training schieten ze uit alle hoeken raak, maar in de wedstrijd wil het maar niet lukken."