vv Emst 1 loopt hele wedstrijd achter de feiten aan

Sener, K.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:
Emst komt zeer slecht voor de dag op deze mooie zomer zondagmiddag

Na 10 seconden was het al raak voor de thuisploeg uit Hall: 1-0. Na vier bal contacten lag de bal al in het mandje. Defensief geklungel ging hier aan vooraf en Dylan had geen passend antwoord op het geplaatste schot. Emst was niet bij machte om een vuist te maken al was wel Rick van Mourik een paar keer dreigend op de linkerkant, maar met zijn voorzetten wist geen één van de aanvallers raad. Op slag van rust werd het 2-0 na dom balverlies op het middenveld. Ook dit werd afgestraft en leidde SHE zeer terecht met een 2-0 voorsprong.

In de tweede helft mocht A1 spits Max ten Teije zijn debuut maken voor Emst 1. Gelijk kreeg hij een dot van een kans, maar zijn bal sprong van de voet af. Koen Penninx deed met een vlammend schot met links iets terug, maar typerend was hoe Emst deze middag verdedigde. Een minuut later liep de spits weg uit de rug van Wim Schokkenkamp en vervolgens wist de spits van SHE wel raad met deze buitenkans: 3-1. Er was nog geen uur gespeeld, maar toen was al wel duidelijk dat Emst dit niet meer kon rechtzetten. Het spel was te slordig vandaag om kans te maken op een resultaat.

Na 70 minuten werd het zelfs 4-1 na een puike kopbal van de spits van SHE. Niemand sprong mee en Dylan had geen antwoord op deze goed geplaatste kopbal. In de 71e minuut deed Dennis Kloezeman nog iets terug namens de Emstenaren door een strafschop feilloos raak te schieten. Deze aansluitingstreffer mocht niet baten, al waren Max ten Teije en Mark Dijkgraaf nog dichtbij de 4-3. Conclusie van vanmiddag: niet scherp beginnen aan een wedstrijd betekent dat je constant achter de feiten aanloopt in de wedstrijd. De snelle 1-0 kon men niet meer rechtzetten. Helaas, volgende week zondag 2 oktober speelt Emst 1 thuis tegen SV Basteom 1. Een fusieclub tussen Steenderen en Baak. Hopelijk beginnen we dan wel scherp en kunnen we snel punten bij gaan schrijven op de ranglijst.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Slechte zondag
Het fraaie nazomerweer had gisteren niet de juiste uitwerking op Emst. De club ging onderuit en voor Emst (4-2 nederlaag tegen SHE) was het alweer de vierde verliesbeurt op rij.