Socii wint als gelukkigste in duel vv Emst 1 - Socii 1

18 september 2016 14:00

Eggink, J.W.

Verslag vv Emst:

Na een moeizame start tegen sterke de ploegen Twello en CCW mocht Emst vandaag aantreden tegen het onbekende Socii uit Wichmond.

Bij Emst ontbraken een aantal namen, waaronder een drietal spelers die vorige week tegen CCW nog gestart waren. Dylan van de Beek was wel weer helemaal fit en hij begon weer in de basis.

Emst begon goed aan de wedstrijd. Duidelijk was al snel dat Emst over meer voetballend vermogen beschikte dan de gasten uit Wichmond. Bij Wichmond hanteerde men vooral de lange bal richting de snelle linksbuiten.

In de eerste helft hoefde doelman Van de Beek slechts één keer in actie te komen. Aan de andere kant werd de doelman van Socii wel vaker getest. Rick van Mourick, Wouter van Amersvoort en Bram Nunninga werden een aantal keren gevaarlijk, maar gescoord werd er niet.

In de tweede helft gebeurde datgene waar trainer Herman Harleman zijn ploeg al in de rust voor gewaarschuwd had. Een lange bal vanuit de achterste linie van Socii bereikte de enige gevaarlijke speler van de gasten en dankzij ongelukkig verdedigen bij Emst werd het 0-1.

Emst leek daardoor even van slag en was ruim een kwartier de draad kwijt. Het resulteerde zelfs even in meer balbezit voor de bezoekers.

In de slotfase van het duel werd Emst nog een aantal keren zeer gevaarlijk. Bram Nunninga zette met een fijne actie Wouter van Amersvoort voor het doel, maar zijn inzet mistte kracht en precisie. Een afstandsschot van Lorenzo van Gortel werd op bijzondere wijze gestopt door de doelman van Socii.

In de slotseconden van de wedstrijd dook Van Gortel nogmaals op voor het doel van de gasten, maar de doelman van de tegenpartij kende een zeer goede middag.

Emst heeft na 3 speelronden nog 0 punten. Waar vorige week tegen CCW nog kansloos verloren werd, was dat vandaag totaal niet het geval. Emst verdiende vandaag om te winnen, maar de gecreëerde kansen werden niet verzilverd. Als de ploeg zo blijft spelen, dan komen de punten vanzelf.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Emst snakt naar punten
Voor Emst moet het seizoen nog op gang komen. Ook de derde partij in de vijfde klasse D leverde geen punten op: 0-1 tegen Socii. Niet geheel verrassend bivakkeert de dorpsclub in de onderste regionen.

Verslag de Sentor Zutphen:
Inzet bij Socii is lonend
Socii heeft het lastige uitduel tegen Emst met 0-1 gewonnen. Trainer Tim Kollen was zeer verguld met de drie punten. "Een uitwedstrijd winnen, is altijd lekker en het is al onze tweede dit seizoen. Het duel was niet best, van beide kanten. Als het voetballend niet lukt, kan er altijd nog veel strijd worden geleverd. Dat was vandaag het geval en de winst kwam dan ook op basis van inzet tot stand. We schuiven iets naar boven op de ranglijst."