vv Emst 1 niet opgewassen tegen kampioenskandidaat sv Twello 1

Taflan, C.

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:

Emst 1 speelde vandaag, zondag 4 september, haar eerste competitiewedstrijd en wel uit bij titelkandidaat SV Twello. Dat het een lastige wedstrijd zou worden, was op voorhand al duidelijk. Het eerste half uur had Emst het zwaar en kon het de bal niet in de ploeg houden, wat resulteerde in een doelpunt in de 18e minuut. De bal draaide weg van doelman Dylan van der Beek en hij was kansloos. Dylan is voorlopig eerste doelman nadat bij Rick Mulder een gebroken ellepijp werd geconstateerd. Na 30 minuten kwam Emst beter in de wedstrijd wat resulteerde in kansen van Lorenzo van Gortel en Dennis Kloezeman, maar Emst kon geen echte vuist maken.

Ruststand: 1-0.

Met rust kwam Wouter van Amersfoort in de ploeg voor Koen Penninx. Er kwam wat meer dreiging bij de Emstenaren, wat resulteerde in wat leuke mogelijkheden. SV Twello had een wat mindere fase en moest waken voor de gelijkmaker. Toch bleef Twello makkelijk op de been en kreeg het ook wat kansen, maar de 1-0 bleef lang op het scorebord staan. Toen pas Emst 1 op 1 ging spelen, werden de ruimtes achterin groter en maakte Twello aan alle onzekerheid een einde met de beslissende 2-0.

Helaas geen punten voor de mannen van Herman Harleman, maar als we op deze voet zo doorgaan, komen de punten zeer zeker.

Zondag 11 september de thuiswedstrijd tegen SV CCW'16. Oftewel Combinatie Cupa/Wilp. Aanvang wedstrijd 14.00 uur.

Verslag de Stentor Epe/Vaassen:
Nederlaag voor Emst

Bij Emst willen ze dit seizoen geen herhaling van de laatste plaats in de vorige jaargang. Een periodetitel winnen is zelfs stiekem de doelstelling. De Emstenaren begonnen de competitie in de vijfde klasse echter met een 2-0 nederlaag bij Twello.

Verslag de Stentor Deventer:
Unicum Twello
TWELLO Twello heeft zondag laten zien dat het in de eerste wedstrijd van een nieuw seizoen ook kan winnen. De ploeg van Salim Özer won met 2-0 van Emst en begint op deze manier goed aan een seizoen 'vol mogelijkheden'. "Van tevoren ben ik gewaarschuwd dat Twello de meeste eerste wedstrijden van het seizoen verliest. Gelukkig is dit jaar een uitzondering", analyseerde Özer geamuseerd. "Ik ben zeer tevreden met wat de ploeg heeft laten zien. We zijn flink vooruit gegaan de laatste tijd. Nu moeten we het alleen nog meer laten zien op het veld. Het liep deze wedstrijd nogal stroef.