vv Emst 2 start voorbereiding goed met zege op buurman Wissel 2

16 augustus 2016 19:15

Herwin Rozendal

Opstelling

Vandaag op een heerlijke zomeravond de eerste oefenwedstrijd van vv Emst 2 en wel tegen buurman Wissel 2. De selectie van vanavond bestond uit 16 man waaronder 2 keepers. De insteek was dat alle veldspelers minimaal 60 minuten zouden gaan spelen.

Omdat vv Emst 2 nog geen trainer heeft had verdediger Herman Bosch de afgelopen weken de trainingen verzorgd en zat Gerwin Tellegen vandaag op de bank om onze vv Emst 2 te coachen. De TC van de vv Emst is nog steeds druk zoekende naar een vaste trainer voor deze leuke groep.

De wedstrijd begon om 19:15 uur en vanaf de vv Emst 2 kant was het een erg rommelige start van de wedstrijd. Veel foute passes en simpele ballen werden niet gegeven. Hierdoor was metname in het eerste kwartier de beste kansen voor Wissel 2 die fris spelend aan deze wedstrijd begon. vv Emst 2 moest er nog even inkomen zullen we maar zeggen.

Toch na een kwartier spelen kreeg vv Emst 2 beter grip op de wedstrijd en eigenlijk de eerste de beste kans voor vv Emst 2 werd knap door Sven Jansen binnengetikt. Wissel 2 deed niet onder voor vv Emst 2 en blijf goed voetballen en druk zetten. Na ongeveer een half uur spelen resulteerde dit dan ook in de gelijkmaker.

Het tempo in de wedstrijd bleef laag maar de mannen van Gerwin Tellegen kregen steeds meer grip op de wedstrijd en werden sterker. Nadat onze spits Raychel CIjntje na een half uur spelen in het veld gekomen was scoorde hij in 1 van zijn eerste balcontacten direct de 2-1. Vlak voor rust maakte onze andere spits Niek Vijge een erg mooi doelpunt voor de vv Emst 2 waardoor de ruststand op 3-1 in het voordeel van vv Emst 2 op het scorebord kwam.

Na de rust veel wisselingen en een Wissel 2 die op zoek ging naar de aansluitingstreffer. Toch lukte hen dit niet omdat vv Emst 2 goed stond en weinig weg gaf. vv Emst bleef voetballen en een kwartier voor tijd gooide wederom Raychel Cijntjen de wedstrijd op slot door erg fraai de 4-1 over de doelman van sv Wissel 2 heen te loppen. Even leek vv Emst 2 door Sjoerd vd Esschert zelfs nog op 5-1 te komen maar op advies van de grensrechter van sv Wissel 2 werd dit doelpunt geannuleerd.

In de resterende tijd vonden beide teams het wel welletjes en rond 20:50 uur klonk het einde van deze wedstrijd.

Een nuttig duel voor vv Emst 2 tegen een leuke tegenstander sv Wissel 2.

Na de wedstrijd werd er in de kantine nog even gezellig nagepraat en kon er op tv gekeken worden naar de verrichtingen van Ajax in de voorrondes van de Champions Leaque.