vv Emst 1 verliest laatste duel 6e editie van eigen Univé verzekeringen Hanendârptoernooi in slotminuut.

EZC '84 1

13 augustus 2016 14:00

Gerjan Rodijk

Verslag vv Emst:
Emst in laatste minuut schlemielig onderuit tegen buurman EZC'84

Emst wist de tweede wedstrijd net als afgelopen dinsdag ook niet winnend af te sluiten. In de eerste helft ging het gelijk op, maar waren de kansen bij beide teams op een hand te tellen.

Het spel bevond zich voor het grootste gedeelte af op het middenveld. Emst moest het stellen zonder spits Marc vd Mars en verdediger Martin Langevoort. Dennis Kloezeman en Bart Dijkkamp maakten hun eerste speelminuten, ze waren de afgelopen weken nog op vakantie. Er gebeurde bitter weinig de eerste helft en het spel had niet zo'n heel hoog niveau. Wellicht zou de tweede helft de supporter iets meer kunnen bieden.

En zo geschiedde ook. In de 51e minuut was het Lorenzo van Gortel die Rick van Mourik wegstuurde en met links verschalkte hij de uitkomende EZC doelman: 1-0. Emst kon niet lang genieten van deze voorsprong want Dennis Evers van EZC wist slecht verdedigen van Emst met een goed geplaatst schot in de rechterhoek genadeloos af te straffen: 1-1. Emst wist het hierna even niet meer en kwam zelfs twintig minuten voor tijd zelfs op een 1-2 achterstand door oud Emst speler Dennis Stoevenbeld: 1-2. Gerjan Rodijk, scheidsrechter van dienst, moest het zelfs een paar keer kort houden, want beide teams speelden vol voor de winst. Net nadat Emst het gevoel kreeg terug te komen in de wedstrijd, maakte laatste man Mark Dijkgraaf op de helft van EZC een domme overtreding. Met al geel op zak hield hij de tegenstander vast, gevolg 2x geel en dus terecht rood. Maar met 10 man kwam Emst in de 82e minuut wel op 2-2. De EZC doelman ging gruwelijk de fout in en een terugspeelbal schoot hij omhoog weg. Dit ging zo verkeerd dat de bal met een effect richting zijn eigen doel ging en Lorenzo van Gortel kon voor de lijn zijn voet er tegen aan zetten: 2-2. Ook de aanvoerder van EZC kreeg zelfs direct rood na een verhitte discussie met de leidsman. Dus zo stonden beide teams met 10 tegen 10 op het veld.

De wedstrijd leek af te stevenen op een 2-2 gelijkspel, maar Dennis Stoevenbeld maakte werkelijk in de laatste seconde van de wedstrijd de winnende goal: 2-3. Emst stond met te veel man voor de bal en er werd niet goed gestapt op de buitenspelval, waardoor Stoevenbeld alleen op Rick Mulder af kon. Hij bleef koel en schoof de bal onder Rick Mulder door.

Helaas hield Emst gemengde gevoelens over aan deze wedstrijd.

Volgende week zondag speelt Emst 1 om 11.00 uur thuis tegen buurman Wissel een oefenwedstrijd.

Eindstand Hanendarp Toernooi editie 2016
1. EZC     12 pnt