vv Emst 1 houdt op eigen Univé Verzekeringen Hanendârptoernooi 75 minuten goed stand tegen 3e klasser SEH 1

SEH 1

9 augustus 2016 19:00

Gerjan Rodijk

Verslag vv Emst:

Zeer gretig spelend Emst beloont zichzelf niet
In de eerste helft een gelijkwaardige wedstrijd waarbij Emst als collectief stond goed te voetballen en zeer weinig weg gaf. Emst had twee goede mogelijkheden via Marc vd Mars (schot uit kruising gebokst) en via Wouter van Amersfoort (afstandsschot). Het was een interessant schaakspel, waarbij beide ploegen vaak profiteerden van de fouten van de tegenstander, maar tot echte uitgespeelde kansen kwam het niet. Desmond Dijkgraaf moest na ruim 20 minuten de strijd staken, nadat hij een knie van teamgenoot Martin Langevoort op zijn bovenbeen kreeg. Wim Schokkenkamp was zijn vervanger en kwam voorstopper te spelen en Martin Langevoort nam op zijn beurt de rechtsback positie over van Desmond Dijkgraaf. Er werd bij Emst goed gevoetbald en er werd 'gedurfd' om te voetballen. Met name Mark Dijkgraaf speelde een ijzersterke wedstrijd en hij bracht rust in het spel. Ruststand 0-0.

Met rust kwamen Joey Tiemens en Jaimy Zweekhorst in het veld voor Youri Zweekhorst en Rick Mulder.

In de tweede helft zette Emst het goede spel voort. Tot aan minuut 70 werd SEH gedwongen achter Emst aan te lopen en Emst bepaalde het spel. Dit werd niet meteen beloond met een doelpunt, omdat het vizier nog niet helemaal op scherp stond. De klok sloeg net minuut 66 aan toen Mark Dijkgraaf met links de bal goed meegaf op de linkervleugel. Koen Penninx haalde de achterlijn en gaf met links voor en Lorenzo van Gortel kon bij de eerste paal binnen tikken: 1-0. Emst wist hierna nog vijf mintuten te domineren, maar SEH kwam ook terug in de wedstrijd. Jaimy verspeelde de bal en schoot de bal iets te onrustig weg, waarna de spits van SEH vrij makkelijk viel in het strafschopgebied, maar Gerjan Rodijk was resoluut en wees naar de strafschopstip. De penalty werd feilloos benut: 1-1. RJ Goedhardt kwam nog in de ploeg voor de moegestreden Marc vd Mars. Emst was de kluts kwijt, kwam er niet meer zo vaak uit en na slecht verdedigen kon de linksbuiten alleen af op Jaimy: 1-2. Emst zette nog wel aan, kreeg nog een handvol kansen, maar had geen geluk in de afronding. Mooi was wel om te zien, dat wel steeds de voetballende oplossing werd gezocht. Ver in blessuretijd maakte SEH aan alle onzekerheid een einde met de 1-3.

Zaterdag wacht EZC'84 die met dezelfde cijfers won als SEH. EZC'84 won van V&L.

Zaterdag begint de wedstrijd om 14.00 uur op het hoofdveld van de VV EMST.