vv Emst 1 sluit voorbereiding af met gelijkspel tegen Activia 2

1 september 2016 19:30

Erwin Heijmeriks

Opstelling

Op donderdagavond 1 september speelde Emst 1 thuis een oefenwedstrijd tegen VV Activia 2.

De wedstrijd stond onder leiding van Erwin Heymeriks. Beide partijen waren redelijk in evenwicht, al had Emst de betere kansen en maakte Activia 2 voornamelijk het spel. Na een half uur maakte Mark Dijkgraaf, op randje van buitenspel, de 1-0. Hij schoof de bal beheerst langs de uitkomende doelman. Activia kwam tot een handvol kansen, maar het vizier bij de gasten stond niet op scherp.

In de tweede helft verzuimde Emst afstand te nemen. De kansen werden niet benut en dat kwam Emst duur te staan. Na een uur spelen maakte Activia verdiend gelijk: 1-1. Lang konden de gasten niet genieten van deze treffer, want een minuut later maakte Wouter van Amersfoort de 2-1 na goed voorbereidend werk van Bram Nuninga (vorig jaar nog A1 speler). Positief om te zien dat Bram Nuninga en Joey Tiemens hun kansen pakken in het 1e elftal en goed mee kunnen komen. Het werd schemerig en de afspraak was als het te donker wordt, wordt de wedstrijd beëindigd. Toch werd het nog 2-2. Jeroen v Essen maakte een ongelukkige handsbal en de penalty werd aan Activia gegeven. In de 79e minuut van de wedstrijd werd het alsnog 2-2. In de 83e minuut moest Erwin Heymeriks affluiten, doorvoetballen was geen optie meer.

Een nuttige oefenwedstrijd voor beide partijen. Emst 1 speelt zondag 4 september uit bij SV Twello haar eerste competitiewedstrijd. De wedstrijd begint om 14.00 uur op sportpark Zuiderlaan.