vv Emst 1 verliest in nuttige oefenwedstrijd van 4e klasser Davo 1

7 augustus 2016 11:00

Erwin Heijmeriks

Verslag vv Emst:
De meeste spelers hadden al vier trainingen in de benen, voordat op zondag 7 augustus de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma stond. Davo uit Deventer was te gast op ons sportcomplex 't Hanendarp. Davo komt uit in de 4e klasse zondag. Voor coach Herman Harleman een uitgelezen mogelijkheid om een groot deel van zijn selectie aan het werk te kunnen zien in deze nuttige oefenwedstrijd.

Emst trad aan met twee verschillende elftallen, in de rust werd er 8x gewisseld door trainer Herman Harleman. Emst begon goed aan de wedstrijd en in het eerste half uur bood Emst goed partij. De drie goede mogelijkheden, die Emst kreeg, daar werd niets meegedaan door de aanvallers. Uit één van de goede aanvallen van Emst wist Wouter v Amersfoort het net niet te vinden en ook Bram Nuninga was dichtbij zijn eerste doelpunt voor Emst 1. Davo kwam uit één van de gevaarlijke aanvallen op 0-1 na een half uur spelen. Het spel van Emst zakte hierna weg en de organisatie was even weg. Op slag van rust profiteerde Davo van balverlies van Emst op het middenveld. Deze fout werd hard afgestraft: 0-2.

In de tweede helft, zo gezegd, acht nieuwe spelers binnen de lijnen. Alleen Marc vd Mars, Lorenzo van Gortel en nieuwkomer Koen Penninx (overgekomen van KVV De Mortels, Brabant) bleven in het veld. In de 49e minuut kopte Michael Pannekoek een bal goed door op Joey Tiemens en die maakte beheerst de 1-2. Emst geloofde in een goed resultaat, maar binnen tien minuten strafte Davo tot twee keer toe fouten in de Emster defensie af. Het werd snel 1-4 voor de Deventenaren. In de 65e minuut maakte Jochem Kranenburg zijn debuut voor Emst 1, hij verving Koen Penninx. Jochem, komt uit Kampen en is nieuw bij de VV Emst selectie. De wedstrijd was natuurlijk al lang gespeeld, maar Emst kreeg nog wel wat kansen, maar er werden verkeerde keuzes gemaakt voor het doel van Davo. Twintig minuten voor tijd werd het zelfs nog 1-5. Emst bleef het proberen en in de blessuretijd van de tweede helft gaf Youri Zweekhorst een prima steekpass op Joey Tiemens. Joey bleef koel en schoot de 2-5 binnen.

De meeste selectiespelers hebben nu wat speelminuten in zijn benen. Een groot gedeelte van de twintig spelers van vanmiddag komen dinsdag 9 augustus aanstaande in actie tegen SEH 1 voor het Unive Hanendarp Toernooi. Deze wedstrijd begint om 19.00 uur op sportpark 't Hanendarp (veld 2).

Verslag DAVO:
Davo wint oefenduel tegen Emst

Na 3 zware trainingen begon Davo in en tegen Emst aan de eerste oefenwedsrijd van de voorbereiding. Op het fraaie complex van Emst zegevierde Davo met 2-5.
Met Mo Sinecek als nieuwe trainer aan het roer en met 2 nieuwe doelmannen en met de gebroeders Dijkstra als nieuwe veldspelers was Davo met name in de 2e helft de betere ploeg.
De eerste kansen van het duel waren voor Davo. Daarentegen had Davo mazzel dat de thuisploeg halverwege de 1e helft geen strafschop kreeg. Vlak voor de pauze wist Davo 2x te scoren. In de 40e minuut rondde Marcellino Bianco een pass van Ronald Boudewijnse af : 0-1 en vlak voor rust scoorde Marcellino Bianco wederom uit een sterk opgezette counter via Danny Bosman : 0-2.
Na de rust volgden de doelpunten snel. In de 48e minuut kwam Emst op 1-2.  In de 55e minuut wist Danny Bosman de stand op 1-3 te brengen, nadat de Emst doelman een schot Marcellino Bianco niet klem kon houden. Daarna door onzorgvuldigheid in de Davo defensie nog enkele kansen voor Emst. Davo scoorde wel. Jesper van den Berg bracht in de 65e minuut de stand op 1-4 en even daarna scoorde Marcellino Bianco zijn 3e doelpunt : 1-5. In de 90e minuut wist Emst nog wat terug te doen : 2-5.
De oefencampagne van Davo krijgt komende zondag een vervolg tegen SV Orderbos.